Publicerat Juli 3, 201411 yr Håller på med en kniv till en blivande 50 åring. Det är blad av Robert Mattsson och skaft i masurbjörk. Kommer nog att färga skaftet med narvsvärta i någon mörkare nyans. // Håkan
Publicerat Juli 3, 201411 yr Fin! Rena linjer. Man kan väl inte få en bättre present än något som någon har lagt sin själ på.
Publicerat Juli 4, 201411 yr Författare Detta är en populär post. Håller på med en kniv till en blivande 50 åring. Det är blad av Robert Mattsson och skaft i masurbjörk. Kommer nog att färga skaftet med narvsvärta i någon mörkare nyans. // Håkan Nu har den fått lite färg!
Publicerat Juli 5, 201411 yr Jäklar vad snyggt. Jag har inte vågat mig på att färga någon kniv än, men är sugen på att testa. Du har inte lust att förklara hur du gick till väga? /Henrik
Publicerat Juli 5, 201411 yr Författare Hej Henrik! Det är inga större svårigheter att färga. Du ska ha ett skaftämne med mycke flammig. Jag började med att färga kniven svart sedan putsa jag med fint sandpapper. Där det var mycket flam blev det färg kvar. Sedan la jag på en rödbrun nyans och sedan la jag tan på det. //Håkan
Publicerat Juli 11, 201411 yr Författare Kniven börjar vara färdig...just nu raggar jag läder till upphängaren. Han fyller ju inte förrän i morgon;-) //Håkan
Publicerat Juli 11, 201411 yr Jag tippar att han kommer bli mer än glad åt din gåva. Inte nog för att den är snygg som attan, den ser också ut att tas i näven som ordentligt hantverk ska göra.
Publicerat Juli 11, 201411 yr Författare Tack Stefan och Lena. Kul att ni gillar kniven. Fick tag på upphägnings läder så nu är kniven färdig för leverans. //Håkan
Publicerat Juli 12, 201411 yr Det är vi som tackar för glimtarna i hantverket. Åter igen, det är riktigt snyggt.