Publicerat Oktober 3, 200619 yr Vad föreslår ni för prisvärda fästen till en CG 3000? Är helt vanliga weaver klackar eller vad de nu heter.. Helst så låga som möjligt önskas. Mvh Jonas
Publicerat Oktober 3, 200619 yr köp stål fäste och baser, apel/recknagel gör bra grejer liksom mak, satsa på kvalitet precis som med det som ska sitta i fästena
Publicerat Oktober 3, 200619 yr Jag har använt mig av många olika fabrikat på fästen under 20 års tid,kan inte direkt påstå att jag märkt någon skillnad annat än i pris.(förutom sako optilock=ren skit) Så mitt tips blir hur tråkigt det än är Weaverklackar och ringar om det ska vara prisvärt. /Micke
Publicerat Oktober 3, 200619 yr Författare Mr Mauser, hurvida ringar är tråkiga eller inte bryr ja mig inte om, tycker inte att optik är det mest intressanta, bara det fungerar efter mina behov. Hade tänkt lägga dit Leupold VX-1 3-9x40 eller något i den stilen. Tittar lite efter begagnad optik men blir inte så mycket klokare utav det. Råkar ni ha någon länk till webbutik med hyggliga ringar till bra priser, som gärna har annat nödvändigt också? Misstänker att mina lokala handlare inte har de bästa priserna precis.
Publicerat Oktober 3, 200619 yr ring till vapex och diskutera med dom så får du det du behöver. dom har mycket mer saker än vad som finns på sidan.
Publicerat Oktober 3, 200619 yr Mr Mauser, hurvida ringar är tråkiga eller inte bryr ja mig inte om, Inte jag heller och just därför använder jag mig gärna av weaverklackar och ringar då dom är både billiga och bra. /Micke
Publicerat Oktober 3, 200619 yr Tycker du är rätt ute Jonti om du skall ha NY prisvärd optik. VX-I och även Burris Fullfield II är bra sikten som man inte behöver bli ruinerad av...
Publicerat Oktober 4, 200619 yr Författare Jepp och jag vet vad jag får. Brorsan har ett VX-1 på sin varberger och är klart nöjd med den. Nu har intresset ökat för vakjakt, så ska prova hur den fungerar i månljus såsnart snön lagt sig, har provat lite under barmark och det går hyggligt. Däremot kommer inte ljusstyrkan vara något avgörande köp för mig, med tanke på vilka förhållanden som den kommer användas under. Dvs jag behöver inte leta med ljus och lykta efter en begagnad swarovski för att fylla mitt behov Rent generellt borde väl även 3-9x40/50 duga för ev toppfågel till en början? Litar mer på min egen förmåga som skytt än optiken i det fallet, för ingen optik i världen ersätter träningen på banan.
Publicerat Oktober 4, 200619 yr Till toppfågel så skulle jag nog hellre köpa ett VX-I 4-12X40. Gärna med QR eller QRW-fästen så att du sedan kan komplettera med ytterligare en kikare, tex 2-7X33 till älgjakt eller en 3-9X50 för vak..
Publicerat Oktober 7, 200619 yr Jorå, no räcker 3-9x40 också, inga problem. Och diametern på tuben har väl mer att göra med ljusinsläppet, och vid toppjakt så har man ju sällan saknad av det. Men det skadar ju inte med 50mm, ex när det börjar skymma kan det ju vara bra..