Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Browning x-bolt

Featured Replies

Publicerat

Då det ej blev affär med sako'n som jag tidigare frågade om så vill jag nu fråga vad ni tycker om denna bössan.

Browning x-bolt 308w med en belyst svarre 3-12x50 + Stalon whisper för ca 20 tusen. Ca 18 månader gammalt, svart syntetkolv o blånerad pipa. Bra skick.

1: vad tycker ni om bössan? Hur är de öppna riktmedlen?

2: kikarsiktet? Är det svårt o fixa fästen osv?

3: Vad är detta paket värt, är 20 tusen för mycket för detta paket?

Med vänlig hälsning, Jakob.

Publicerat
  • Författare

Bump

Publicerat

Priset är väl OK, men stalon dämpare ger jag inte många ören för. Bössan och siktet kunde jag haft själv.

Publicerat
  • Författare

Priset är väl OK, men stalon dämpare ger jag inte många ören för. Bössan och siktet kunde jag haft själv.

Okey, tack för det!

Får man fråga varför du inte gillade stalon?

/Jakob

Publicerat

Jag blir också lite nyfiken på varför du inte gillar Stalon?

JakobG, jag har en A-bolt med Stalon Whisper Magnum (då jag använder den till både A-bolten i 30-06 och min HVA i 9,3x62).

Fungerar otroligt fint, sänker ljudet avsevärt. Skjuter visserligen alltid med hörselskydd men nu behövs inte dubbla skydd i skjutbås inomhus samt rekylen är obefintlig för båda vapnen.

Kan inte säga något om priset men kombinationen som du skrev låter helt ok i mina öron.

Publicerat
  • Författare

Pws, jag har också bara hört positiva saker om stalon, så det oroar jag mig inte märkbart för.

Mest x-bolten (jag kände på den i affär och den kändes skön!) och swarovskin (habicht) jag undrar över.

Är ju som sagt en lite äldre tub.

/Jakob

Publicerat

Stalon är den enda dämpare jag varit missnöjd med då den är alldeles för stor för sin ringa effekt. Visst, den är bättre än odämpat men allt annat jag provat har fungerat bättre, även de billigare. Har testat rcc, jaki, ase utra, aimsport och säkert någon till.

Testade Turbo Hunters stalon med 22-front på hans 22 hornet vilket lät betydligt mycket mer än mina ase-utra i 224 och 308 på min 222r.

Det finns bättre i samma prisklass enligt mig iaf. Men med tankte på paketets pris så är nog även stalon en duglig burk den här gången.

Publicerat
  • Författare

Ahh, okey.

Aldrig skjutit med någon ljuddämpare, så kan kan ej uttala mig. Skulle jag valt dämpare själv, alltså köpt en helt ny så skulle jag nog tänkt över val av dämpare. Men nu känns paketet så bra så slår nog till. 308w är ju ingen kaliber egentligen som man verkligen behöver dämpa rekylen mycket med. Lär ju slå mindre än min 30-06 utan dämpare samt 9.3 ;)

/Jakob