Publicerat Juli 10, 201411 yr Funderar lite på detta sikte på min vakbössa. Undrar hur de står sig i mörker? Gillar förstoring spannet. Och kostar hälften av en Swarovski. Eller Zeiss. Får gå ner mörker mässigt men hur mycket tappar man? Har inte tittat i R2 men i R1. Synpunkter. S.
Publicerat Juli 11, 201411 yr Hade oxå fundering på en sån. Har glott i den. Men hoppade över den. Pga 2 saker, punkten täcker 3cm på 100m och den har ingen parallaxjustering. Annars så optiskt är den kanon på alla sätt. Om dessa 2 saker är inget hinder så köp den. Ska väl tillägga att riktmedlet finns som 4k, gillar den ej. Finns mer o läsa om den på classicvapen.
Publicerat Juli 11, 201411 yr Sen är det inte cm-klick på dem... Om man tycker det är irriterande eller ej, är ju individuellt. /Må
Publicerat Juli 11, 201411 yr Författare Har svårt för deras ljus knapp på 8 lägen eller vad de är. På R1 och de är väll likadant på R2? Vill ha steglöst som zeiss har på sina.
Publicerat Juli 11, 201411 yr Har inte delat siktena och jämfört men tycker det är konstigt att Swarovski fick Leica fälld för deras Magnus-serie som ändå hade 6,3x zoom. Meoptas r2 serie är ju till det yttre en direkt copy/paste på z6 serien. Men Österrikarna har ju gått över gränsen till Tjeckien förr, patent ingenjörerna sitter väl och vässar gaddarna.
Publicerat Juli 12, 201411 yr Jag kikade i R2an idag, och i förhållande till prisskillnaden mellan R1 och R2 vet jag inte om jag tycker det är värt det.
Publicerat Juli 12, 201411 yr Jag har R1 men märker inte någon speciell skillnad i R2, för mig är mellanskillnaden helt enkelt för mycket.
Publicerat Juli 13, 201411 yr Författare Ok. Är du nöjd med den i skymningen? De jag vill åt är förstoringen. På R2. S.
Publicerat Juli 13, 201411 yr Författare Vilka riktmedel har ni i era kikare? Stör ni er på belysningen att den är för stark? Tänkte inte ha medförstorande riktmedel. S.
Publicerat Juli 13, 201411 yr Vilka riktmedel har ni i era kikare? Stör ni er på belysningen att den är för stark? Tänkte inte ha medförstorande riktmedel. S. 4c Nej har aldrig upplevt att belysningen är för skarp