Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Blaser k77r

Featured Replies

Publicerat

Var uppe på Torsbo handels tidigare i veckan för att titta lite... Stog och letade bland kombibössorna när en av säljarna dyker upp. Vi börjar prata och jag nämner att jag kanske är intresserad av en kipplauf i stället för min Brno kombi. Då försvinner han iväg och hämtar en äldre blaser k77 i 7x57r som jag blir blixtförälskad i...

Jag lämnade in licensansökan idag och ska åka till en handlare med kombin i nästa vecka, men så här i entusiasmens kölvatten så sitter man och funderar lite. Jag har aldrig ägt en kipplauf och än mindre en blaser, dessutom så verkar det vara rätt skralt med info om pangen på det världsvida nätet.

Tanken är att främst ha den till vak och pürsch.

Så: Är det någon som har ägt eller hanterat en liknande och kan berätta vad fasen jag har skaffat mig?

Jag har insett att om jag vill ha extrapipor så är det begagnat som gäller. (om någon sitter på eller känner till en pipa i 22hornet så får ni gärna tipsa)

/Patrik

Publicerat

Mycket trevliga vapen. K77an tycker jag som så bör är ett kliv ner mot k95an. Eller k95an är ett kliv upp mtp de är efterträdaren. Vilketsom så brukar dom skjuta bra! Kompisen har en i 7x57r som jag planerar o ta över om han lessnar framöver ;) klart mysiga vapen o gillar du vapnet för dess trevliga känsla o skönhet o kan stå ut med brytvapnets "brister" så kommer du absolut bli nöjd.

Publicerat
  • Författare

Upp eller ner har jag ingen koll på. (Det är väl lite därför jag frågar) Den enda erfarenhet jag har av en k95 är den som jag ollade... jag menar kände på nere i ullared för någon månad sen. Den enda erfarenhet jag har av k77 är den som jag nu har bokat. Lite av skolexempel på grisen i säcken antar jag.

Har för övrigt ett brytvapen några brister ;)

/Patrik

Publicerat

Kan man inte ta livet av det man siktar på med ett skott kanske det är dags att börja med boule istället. Eller jakt med hagel :tongue:

Publicerat
  • Författare

Ligger lite i det.. Enligt en morbror till min far (som på femtio och sextiotalet jagade allt vilt med en gammal husqvarna sbs kombi med lefaucheuxlåsning.) så var tricket att alltid se till att ha en extra patron mellan tänderna när man började skjuta. ;) 

/Patrik