Publicerat Juli 13, 201412 yr Fick äntligen hem pipan från vapensmeden, gängad och klar, monterade ihop bössan och skruvade genast på den nya Vmac-v8 dämparen. Men min fina inskription på dämparen (och all annan text) hamnar uppochner! sjukt irriterande! skulle behöva komma exakt ett halvt varv till... är det gängningen som är problemet eller kan man skruva på dämparen på olika sätt?? nån tycker säkert det här ett fånigt "problem" men jag ser det som oerhört irriterande! vad göra?? Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Juli 13, 201412 yr Gängorna är som dom är.... Är dom bottendragna så är dom. Möjligtvis om du kan sätta en bricka/bussning mellan pipa och dämpare så du får dra åt ett halv varv mindre. (Har ingen aning om det är tillrådligt att göra så. Men antar det är den enda lösningen om du vill ha texten där du vill....)
Publicerat Juli 13, 201412 yr På min mynningsbroms är de brickor man lägger i så man får rätt vinkel på portarna. S.
Publicerat Juli 13, 201412 yr hör med smeden, men det borde funka med bricka/brickor! jag har en stoppskruv på min ena mynningsbroms, irriterande att gå och dra åt då och då!
Publicerat Juli 13, 201412 yr När man gängar en pipa till en ljuddämpare som har nån logga eller text brukar man lämna med dämparen så får smeden skära gängorna så att texten hamnar som kunden önskar, men detta måste man då komma överens med smeden om.
Publicerat Juli 14, 201412 yr Författare Dämparen är köpt från samma ställe som gängade pipan, i samma veva. Brickor avrådde tillverkaren ifrån då det skulle kunna skada dämparen. för 550kr ytterligare kunde jag få dämparen omlackad så att texten hamnar rätt. Men det har jag ingen lust att lägga. då målar jag hellre om hela dämparen svart själv eller täcker över den med nån form av skyddsstrumpa! Skickas från min iPhone via Tapatalk