Publicerat April 1, 200521 yr Jag är 38 år. Bor och jagar i Sveriges nordligaste kommun. Jagar mest skogsfågel och älg. Har haft trädskällare och älghundar tidigare, men är förnärvarande utan hund. Har jaktgener i blodet då min farfar var (ökänd?) storjägare.. Jag är vänsterskytt så vapengarderoben är inte allt för välfylld... Har skjutit ganska mycket trapp tidigare så jag räknar mig som duktigare på hagel än kula. Fiske är ett annat stort intresse. Jag jobbar just nu i eget företag i IT branchen, är också Brandförman på deltid. Tidigare har jag jobbat i skogsbranchen och en del som fiskeguide.
Publicerat April 1, 200521 yr Välkommen, fast du är "gammal" på sidan. Jag är ofta och fiskar uppe i Kirunafjällen och har haft funderingar på att prova att ta med bössan dit någon höst.
Publicerat Juni 26, 200521 yr Har Örnugglan skaffat Engelsk Setter ? Grattis ! Det är alldeles för lite Setterfolk på detta forum.Vad är det för härstammning på valpen ?
Publicerat Juni 27, 200521 yr Har Örnugglan skaffat Engelsk Setter ? Grattis ! Det är alldeles för lite Setterfolk på detta forum.Vad är det för härstammning på valpen ? Öh.. nää.. jag demeterar, du får gratulera lsjonsson.. Jag hjälpte honom bara in med bilderna.. Det har blivit lite fel i Galleriet, jag skall be nån av moderatorerna fixa det.
Publicerat Oktober 11, 200520 yr Jaha.. då får man väl säga hejsan till alla igen.. ÖrnUgglan är tillbaka, kanske inte lika aktiv som tidigare, men jag är tillbaka som medlem i allafall. Har nog lite att ta igen här på forumet ett tag nu, men det kommer säkert nya inlägg aven från mig. Tack allesammans..
Publicerat Oktober 12, 200520 yr Jaha.. då får man väl säga hejsan till alla igen..ÖrnUgglan är tillbaka, kanske inte lika aktiv som tidigare, men jag är tillbaka som medlem i allafall. Har nog lite att ta igen här på forumet ett tag nu, men det kommer säkert nya inlägg aven från mig. Tack allesammans.. Hej örnen, välkommen tillbaka, vart tog du vägen?
Publicerat Oktober 12, 200520 yr Jaha.. då får man väl säga hejsan till alla igen..ÖrnUgglan är tillbaka, kanske inte lika aktiv som tidigare, men jag är tillbaka som medlem i allafall. Har nog lite att ta igen här på forumet ett tag nu, men det kommer säkert nya inlägg aven från mig. Tack allesammans.. Var f-n har du varit ??? Hur som helst ska du vara välkommen tillbaka
Publicerat Oktober 12, 200520 yr Har skrivit lite här.. http://www.jaktsidan.se/forum/index.php?topic=1747.0 Är du i M-byn nu seger? Jag ska upp till Pessinki i helg om allt går som det ska. Har lite problem med att säga definitivt.. mycket på G just nu.. Verkar vara ont om fågel, har inte sett många kullar ripa, inte heller många kullar tjäder under älgjakten. Därimot verkar det hyffsat med gammelfågel, men de är lite knöliga att hitta.
Publicerat Oktober 12, 200520 yr Har skrivit lite här..http://www.jaktsidan.se/forum/index.php?topic=1747.0 Är du i M-byn nu seger? Jag ska upp till Pessinki i helg om allt går som det ska. Har lite problem med att säga definitivt.. mycket på G just nu.. Verkar vara ont om fågel, har inte sett många kullar ripa, inte heller många kullar tjäder under älgjakten. Därimot verkar det hyffsat med gammelfågel, men de är lite knöliga att hitta. Ok. Nää... ingen resa dit i helgen.