Publicerat Juli 16, 201411 yr Känner att jag byter vapen alldeles för ofta och gärna efter snabba och impulsiva beslut...som man ibland ångrar.. Har idag en sako finnfire 22lr, en husqvarna 310AS i nyskick samt en merkel sl2 20/7x57 ( byttes mot en sako 85 i 308. Har även en csx 2,5-10x50 och en duralyt 1,2-5x36... Alltså saknar jag nu en ren klass 1 studsare, hur skulle ni gjort? Bytt merkeln mot nått annat eller bytt något annat vapen? Säger byta eftersom ekonomin är kass... Kommer man ALLTID leta den perfekta garderoben? När tar det slut?
Publicerat Juli 16, 201411 yr Det tog slut för mig när jag lärt mig vad jag vill ha. Vad jagar du, och hur?
Publicerat Juli 16, 201411 yr Det tog slut för mig när jag lärt mig vad jag vill ha. Vad jagar du, och hur? Livet?B-)
Publicerat Juli 16, 201411 yr Författare Jag jagar väl egentligen allt, men bor i norr så inga svin på hemmamarken (men har tillgång till gris nån enstaka gång per år), har ingen hund just nu och skaffar jag hund blir det nog en trädskällare o jämte. Som det är nu är det mest smygjakt o vak på räv, grävling, rådjur, samt passskytt på älg. Sen håller jag skräpfågel borta med hagel & 22lr. Vad blev det slutgiltiga valet för dig då?
Publicerat Juli 16, 201411 yr Känner att jag byter vapen alldeles för ofta och gärna efter snabba och impulsiva beslut...som man ibland ångrar.. Har idag en sako finnfire 22lr, en husqvarna 310AS i nyskick samt en merkel sl2 20/7x57 ( byttes mot en sako 85 i 308. Har även en csx 2,5-10x50 och en duralyt 1,2-5x36... Alltså saknar jag nu en ren klass 1 studsare, hur skulle ni gjort? Bytt merkeln mot nått annat eller bytt något annat vapen? Säger byta eftersom ekonomin är kass... Kommer man ALLTID leta den perfekta garderoben? När tar det slut? har du bytt till sakon eller funderar du? annars tycker jag inte du ska byta merkeln, fin på purch och fågeljakt. lite klent med ett skott på älgjakten men hur stor del av jakten gäller det passkytt på älg? spara ihop till en billig älgstudsare och "låna" helian under älgjakten.
Publicerat Juli 16, 201411 yr instämmer med herr sidelock rätt bra garderob för tillfället då du fixar nästan all jakt/jaktform det e nu du ska försöka lägga lite pengar på lager så du kan investera i en kl 1 studsare men byt inget mer av det du har nu
Publicerat Juli 16, 201411 yr Författare Ne, jag har precis bytt från sakon till merkeln, merkeln kändes inte lika "dussinvapen" som merkeln så det var väl anledningen till bytet. Skönt och höra andras åsikter, då ska jag försöka lägga band på mig hädanefter och inte vara så förbannat impulsiv!
Publicerat Juli 16, 201411 yr Satsa på att träna med kombin istället, du kommer ladda om rätt fort om du bryter och tömmer hylsan över axeln, sen i med en ny patron. Och kommer det räv eller orre på älgpasset så är det bara att blåsa till dem.
Publicerat Juli 16, 201411 yr Jag jagar väl egentligen allt, men bor i norr så inga svin på hemmamarken (men har tillgång till gris nån enstaka gång per år), har ingen hund just nu och skaffar jag hund blir det nog en trädskällare o jämte. Som det är nu är det mest smygjakt o vak på räv, grävling, rådjur, samt passskytt på älg. Sen håller jag skräpfågel borta med hagel & 22lr. Vad blev det slutgiltiga valet för dig då? Det är svin på g i både Gästrikland o Hälsingland. http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=23&t=67462 http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=23&t=141440 Inga större kvantiteter men det är ändå bättre än inga alls.