Publicerat Juli 16, 201412 yr Hittade en fin AYA kal 28 och det kändes mer som en leksak jämfort med min kal 20 och 12. Men.....ändå var jag rätt så sugen att ha. Är det någon som har kal 28? Vad använder ni den till? Hur dyrt är det med ammo?
Publicerat Juli 16, 201412 yr Skulle gärna ha en, men de är endast för klass4 vilt........ Skulle du inte ta den får du gärna tipsa om var den finns. /T
Publicerat Juli 17, 201412 yr Hade man bara flyttat ner gräsänderna till klass 4 så hade det nog stått en 28:a i skåpet. /M
Publicerat Juli 17, 201412 yr Bara köp, duvor, vitfågel och kråkfågel står nog för merparten av vilt som de flesta fäller med hagel.
Publicerat Juli 17, 201412 yr Bara köp, duvor, vitfågel och kråkfågel står nog för merparten av vilt som de flesta fäller med hagel. Men inte hare, ankor, gäss, fasaner, morkullor eller rapphöns om jag nu inte missminner mig helt. T
Publicerat Juli 17, 201412 yr Å andra sidan vem vinnlägger sig om att fundera på en sådan sak. Hade jag varit driven nog i mitt skytte att bruka en 28:a Hade jag gjort det och inte funderat mer på saken. Christian
Publicerat Juli 17, 201412 yr Men inte hare, ankor, gäss, fasaner, morkullor eller rapphöns om jag nu inte missminner mig helt T Näe men jag tror som sagt att de flesta skjuter fler skott på duvor, kråkfågel och vitfågel så en 28ga lär inte stå och samla damm direkt. Kanin är dessutom ok med 28ga om man har sån tur att det finns såna på jaktmarken. Minkjakt i skärgården går fint det med.