Publicerat Juli 20, 201411 yr Vilken av dessa gör jobbet bäst till rådjur? Lapuas 3.6g 55gr sp! Norma oryx 3.6g 55gr! Norma blyspets 4g 62gr??
Publicerat Juli 20, 201411 yr Har bara skjutit ett par tre rådjur med normas 62gr, men var mycket nöjd med den. Problemet är väl att den inte alltid stabiliserar så bra... Skulle rekomendera en provskjutning innan köp.. mvh/Urban
Publicerat Juli 20, 201411 yr Orux funka bra. Och är lätt att få tag på. Kort flykt sträka och inte så stökigt i maskin rummet. Förutom där de ska va stökigt;-) Är mitt val. S.
Publicerat Juli 20, 201411 yr Lapua 3.6g använder jag och mina bröder och den har funkat grymt bra, de andra har jag inte testat.
Publicerat Juli 20, 201411 yr Författare Orux funka bra. Och är lätt att få tag på. Kort flykt sträka och inte så stökigt i maskin rummet. Förutom där de ska va stökigt;-) Är mitt val. De låter ju bra, men jag har den just nu till 308an å jag är inte nöjd med den, för långa flykter vid bra träffar! Men jag gillar å skjuta 222an mycke mera. Men blir inte oryxen till den pga 308an! S.
Publicerat Juli 20, 201411 yr Författare Lapua 3.6g använder jag och mina bröder och den har funkat grymt bra, de andra har jag inte testat. okej! Ja det lutar åt den måste jag säga!!
Publicerat Juli 20, 201411 yr Stabiliseras? Att de ger ojämna träffar? De tyngre kulorna i kalibern är utvecklade för 223rem, som har en brantare räffelstigning är 222rem normalt har. I praktiken innebär det enkelt uttryckt att du kan ha problem med precisionen för kulor över 55Gr med en standard 222bössa.
Publicerat Juli 20, 201411 yr okej! Ja det lutar åt den måste jag säga!!Vi har både vanlig och microräfflad pipa på våra Sako Vixen och det som är gemensamt med dem är att de gillar denna kulan, funkar riktigt bra till rådjur.
Publicerat Juli 20, 201411 yr Författare De tyngre kulorna i kalibern är utvecklade för 223rem, som har en brantare räffelstigning är 222rem normalt har. I praktiken innebär det enkelt uttryckt att du kan ha problem med precisionen för kulor över 55Gr med en standard 222bössa. okej! Tack:-)
Publicerat Juli 20, 201411 yr jag drar min röst på laupan skjutit en del rå med dom och jag är inte besviken av dom
Publicerat Juli 21, 201411 yr Funkar v-max bra med microräfflat eller menar du den vanliga räfflingen
Publicerat Juli 21, 201411 yr Jag sköt med v-max i min 222a och den är inte microräfflad. 3 skott inom en 1krona
Publicerat Juli 24, 201411 yr Men det måste väl finnas fabriksammo med lätta kulor också. Iofs inget större problem då jag känt handladdningens mörka krafter dra i mig länge. Jag har lyckats stå emot än så länge men nu kan det bli svårt. Måste vara stark...
Publicerat Augusti 18, 201411 yr Någon som har kolla på vad winchester model 70 xtr 222 rem har för stigning med orginalpipa?
Publicerat Augusti 18, 201411 yr Jag har använt Sakos blyspets både till Räv och Rå det senaste och de håller ihop mellan de båda kulorna i precision och ett Rå ramlar fort med en Rävkula och vise versa så man behöver egentligen bara en. Jag tror det är en 3,2g om jag inte missminner mig.
Publicerat Augusti 18, 201411 yr Men det måste väl finnas fabriksammo med lätta kulor också. Iofs inget större problem då jag känt handladdningens mörka krafter dra i mig länge. Jag har lyckats stå emot än så länge men nu kan det bli svårt. Måste vara stark... Vmax finns i Normas sortiment, kostar en del men funkar fint. Även jag har stannat på den ljusa sidan av handladdningen