Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Extrem ljuddämpare

Featured Replies

Publicerat

Är ute efter en ljuddämpare som dämpar så bra som möjligt. Skjuter med 270w. Kommer jaga utan dämpare på drevjakt så kommer bara använda den under vakjakt, så om vikt spelar ingen större roll.

Några tips?

Publicerat

Tror hausken har nån herrejössesdämpare typ 500 -600 lång och ca 60-70 tjock. Såg den monterad på en bössa på virå, var lite framtung om man så säger....:D

mvh/Urban

Publicerat

Finns ju Vmac V12, V16 och V20(tror jag).

Har V8 på min 6.5x55 och den dämpar riktigt bra, och rekylen påverkas rejält även med tunga och hårt laddade kulor.

/Baner

Publicerat

Kan nog varit den. Satt på en t3 varmint, så det blev iaf framtungt.

Provsköt jaktledarens t3 standard med någon finsk helpipes dämp i tisdags. 308 subsonicladdad. Lät som en odämpad sub till 22an.:D

mvh/Urban

Publicerat

Rcc gör efter önskade mått. Hade en rcc carbon 44 som förlängde 15cm och totallängden var 47cm.

alla som provade denna kan intyga hur löjligt lite den lät!

Publicerat

Rcc gör efter önskade mått. Hade en rcc carbon 44 som förlängde 15cm och totallängden var 47cm.

alla som provade denna kan intyga hur löjligt lite den lät!

hur var den å dämpa med då? dämpade den som storleken visade eller var den större än vad den dämpade?

jag köpte en alu dämpare av RCC i våras som var för magnumkalibrer men förlängde den bakåt 7cm bakåt så den blev 300mm lång å 50mm grov, den dämpar riktigt bra till 30-06 å den väger inte mycket å är inte framtung

Publicerat

Effektivare dämpning tror jag inte det går att uppbringa på en 6.5x55 som jag hade iaf. Rcc dämparna är sjukt bra för pengen! Standarddämparna dämpar riktigt bra. Monsterdämparen jag hade var somsagt löjligt bra!

Publicerat

Hade absolut för mig att man enligt lag ej får gå under ett visst decibel tal? Det stämmer alltså inte? Får en dämpare alltså dämpa hur mycket som helst?

Är naturligtvis omöjligt, iallafall med ammo som går över ljudets hastighet, men skulle det vara lagligt att ta bort knallen helt?

Publicerat

Jupp- det du åsyftar är en gammal regel, finns inte längre. /Christian

Publicerat

Åfan, det var ju för engångskull en bra nyhet gällande vapen!

Publicerat

Jaki sniper är en dämpare som är riktigt effektiv, å inte är de så dyra heller.

Har en sån till min 308w.

Publicerat
  • Författare

Vilken skulle ni själva ha köpt då?

Stalon whisper med vakfrånt?

Jaki sniper?

Vmac V8/V12/V16?

Publicerat

Vilken skulle ni själva ha köpt då?

Stalon whisper med vakfrånt?

Jaki sniper?

Vmac V8/V12/V16?

stalon är ju alltid en stalon men vmac v8 är ju mycket lättare och den dämpar bra men stalon dämpar bättre enligt mitt tycke, jaki sniper har varken jag eller någon av mina kompisar så jag har ingen aning om den, funkar säkert.

de flesta av dem i min närhet kör med stalon wisper å en del med stalon wisper magnum å någon med vmac

Publicerat

Om du jämför Jaki Sniper med V8 och Stalon Whisper med vakfront så är Jakin flera db effektivare, men går du upp på V12-V16 så är Vamc:en effektivare.

Ska du ha ännu effektivare är Hausken Whisper eller en custom beställd dämpare det som gäller.

• 4 years later...
Publicerat
På 2014-07-25 at 12:27 soul sa:

Jaki sniper är en dämpare som är riktigt effektiv, å inte är de så dyra heller.

Har en sån till min 308w.

Vad har du för erfarenheter av den dämparen annars, hur känns rekylupptagningen tex?

Publicerat

RCC VAK S50 får min .223a att låta som en nysning. Stor är den men den dämpar sjukt fint. Det är RCCs bästa dämpare om jag inte missminner mig.