Publicerat Juli 24, 201411 yr Detta är en populär post. Skrönor av de olika slagen har alltid legat mig varm om hjärtat. Här kommer lite tips från de som en gång stigit i de spår ni iträder till hösten. - Ett gevär ska vara signat. Det enklaste sättet, genomförbart i våra tider, går till så att skytten varje dag bör dra loppet med en trasa, som han/hon fuktat med tre droppar av eget blod. Dropparna ska vara tagna ur vänster pekfinger. - Man kan även skjuta genom ett oblat och läsa bönen "Ja, skjuter ifrån mig Jesus kristi och skjuter te' mig fågel och fisk. - För god jaktlycka kan även bössan inlindas i ett hästtäcke som varit pålagt en svart häst under julnatten samt att ha haft den nedgrävs under huggkubben tre torsdagsnätter i rad. - Skulle det trots allt skita sig, så är det att gömma bössan under kyrtrappan och låta alla besökare gå över den under julottan. - Även läsa " Fader vår" baklänges ger jaktlycka. - Men det viktigaste var/är att hålla sig god vän med skogsfrun eller rådan som hon också kallas. Man skänker henne något och ber om god jaktlycka i gengäld. Det gäller bara att hitta hennes tillhåll i skogen. (På många ställen i våra skogar står ännu offeraltare som minne efter våra förfäders önskningar om god jaktlycka). ( Ps! Har du någon manlig kamrat i din vänskapskrets som kommit hem tyst och inbunden efter en jaktdag? Då är det sannoligt att han spenderat en "tid" med rådan.) - Inför större jakter är det viktig att mannen ligger med sin hustru eller frilla natten innan, när samlaget är avklarat så ska han ligga innanför kvinnan för att på så sätt få det mesta av sängvärmen. - På morgonen ska frun/frillan stå naken med särade ben i dörrhålet och låta jägaren med gevär och hunden i koppel krypa igenom. På så sätt blir båda jägare,bössa och hund signat. Har ni fler skrönor så fyll gärna på!
Publicerat Juli 24, 201411 yr tro fan att strävis vann förra året, detta hade jag aldrig hört talas om!
Publicerat Juli 24, 201411 yr tro fan att strävis vann förra året, detta hade jag aldrig hört talas om!Påkommen..
Publicerat Juli 24, 201411 yr Detta är en populär post. Jag tog mig friheten att ändra lite i texten innan jag skickade vidare sista delen till min sambo.. Hoppas det inte gör något!! Inför ALLA jakter är det viktig att mannen ligger med sin hustru eller frilla natten innan, när samlaget är avklarat så ska han ligga innanför kvinnan för att på så sätt få det mesta av sängvärmen. På morgonen ska frun/frillan stå naken med särade ben i dörrhålet och låta jägaren med gevär och hunden i koppel krypa igenom. På så sätt blir båda jägare,bössa och hund signat. Det där ser bättre ut tycker jag!!
Publicerat Juli 24, 201411 yr Författare Jag tog mig friheten att ändra lite i texten innan jag skickade vidare sista delen till min sambo.. Hoppas det inte gör något!! Inför ALLA jakter är det viktig att mannen ligger med sin hustru eller frilla natten innan, när samlaget är avklarat så ska han ligga innanför kvinnan för att på så sätt få det mesta av sängvärmen. På morgonen ska frun/frillan stå naken med särade ben i dörrhålet och låta jägaren med gevär och hunden i koppel krypa igenom. På så sätt blir båda jägare,bössa och hund signat. Det där ser bättre ut tycker jag!! Helt rätt där. Hoppas sambon köper det också.
Publicerat Juli 25, 201411 yr Författare Där gick sex på passet tråden i graven!;-) Kul läsning:-D Min bästa herre, det räknas INTE som sex att sitta och "rugga kotte". Om du sitter på handen och låter den domna bort lite? Nä, inte ens det räknas som sex.