Publicerat Juli 24, 201412 yr Har blivit bra sugen på en studsare i 222 rem. Ska ha den till rävvak lock och pyrsch. Även till Rådjur. Har hittat en Sako Hunter i 222rem som en bekant ska sälja. Pipan är lövtunn så gängning får nog bli 13x1? Om de blir affär? 5000:- vill han ha. Över pris? Klara dem tyngre kulor? Är de någe jag ska titta extra noga på? S.
Publicerat Juli 24, 201412 yr Det är inget överpris om bössan är fin - nästan underpris, om man jämför med mycket nytt rappel som säljs idag. Är det en L461 Hunter som tillverkades fram till början av 90-talet, så håller den mycket hög kvalitet. Senare modeller är också fina, men de fick en lös rekylklack i lättmetall som kan behöva plastas fast. Det är ingen större operation. Skruva isär och kolla och bädda om det behövs. Jag tror att Sakos .222:or hade 14" stigning eller liknande. Så man får nog hålla sig till lätta/normala kulvikter. 3,2 - 3,4 gram har jag skjutit i Tikkor utan problem.
Publicerat Juli 24, 201412 yr Har lämnat in papper på en sako vixen 222 själv för någon dag sedan. Vad jag har förstått så finns det 2 sorters pipor till dessa, en vanlig med 6 räfflor och en med 12 räfflor skallad microräffling. Den senare skall tydligen trivas bäst med lättare kulor.
Publicerat Juli 24, 201412 yr Författare Är det Micro räfflad pipa på dessa? Tänkte inte ens på att kolla? Trycket var riktigt fint i alla fal. S.
Publicerat Juli 24, 201412 yr Har en likdan bössa. Gängad m14x1. Skjuter svinbra med 50gr v-max. Inte provat nå annat.
Publicerat Juli 25, 201412 yr Har en likdan bössa. Gängad m14x1. Skjuter svinbra med 50gr v-max. Inte provat nå annat. Fabriksammo eller handladdar du?
Publicerat Juli 25, 201412 yr Är inte 100% men vill minnas att microräfflingen hörde samman med -70talsvixen... mvh/Urban
Publicerat Juli 26, 201412 yr Det är inget överpris om bössan är fin - nästan underpris, om man jämför med mycket nytt rappel som säljs idag. Är det en L461 Hunter som tillverkades fram till början av 90-talet, så håller den mycket hög kvalitet. Senare modeller är också fina, men de fick en lös rekylklack i lättmetall som kan behöva plastas fast. Det är ingen större operation. Skruva isär och kolla och bädda om det behövs. Jag tror att Sakos .222:or hade 14" stigning eller liknande. Så man får nog hålla sig till lätta/normala kulvikter. 3,2 - 3,4 gram har jag skjutit i Tikkor utan problem. Efterföljaren till 461, A1 hade även den en fast rekylklack. S491 lådan hade lös klack.