Publicerat Juli 25, 201411 yr Igår blev jag tvungen att ta beslut då min basset fauve Nisse inte ens klarade av att hoppa ur hundgården själv. Idag gick vi en sväng i den skog han så många gånger jagat i. Han fick en rejäl portion av sin älsklingsmat (som han pga sjukdom inte kunnat äta på ett halvår). Och när han njöt som mest släckte jag ljuset för honom. Han blev bara fyra år men har hunnit med att bli både drev- och viltspårschampion. Vi har gått ett femtiotal eftersök och han drev både rådjur och hjort med stor passion. Nu blir det en whisky och liten minnesstund ikväll. Nisse mår bra nu..
Publicerat Juli 25, 201411 yr Tråkigt, lider med dig. Men Nisse jagar rådjur nu för fullt i himmelskogen! Tar en skål för Nisse ikväll!
Publicerat Juli 25, 201411 yr Beklagar sorgen! Fint att du orkade med att ge honom ett värdigt avslut.
Publicerat Juli 25, 201411 yr Lider med dig, o h beundrar ditt mod. Är riktigt tungt att ta bort egna hundar. Har en nisse för näst sista natten idag. Han är finnspets, och flyttar till skåne i övermorgon för att jaga gris hos en forist..! Hoppas det dyker upp en ny fauve snart, annars får du höra av dig om du vill komma med på riktig jakt... mvh/Urban
Publicerat Juli 25, 201411 yr Beklagar saknaden av familjemedlemmen, alltid tråkiga saker med familjemedlemmar som inte finns med längre.
Publicerat Juli 26, 201411 yr Beklagar verkligen hans, på tok för korta liv. Det är en rättighet våra hundar har och en tung skyldighet vi djurägare har , när det är dags att vara lika modig som de har varit under jakten.
Publicerat Juli 26, 201411 yr Författare Detta är en populär post. Tack allihop! Min tröst just nu heter Hälge, en 5 månader gammal Petit Basset. Livet går vidare trots allt.
Publicerat Juli 26, 201411 yr Tack allihop! Min tröst just nu heter Hälge, en 5 månader gammal Petit Basset. Livet går vidare trots allt. "Minnesalbumet" blir aldrig fullt. Tack och lov.
Publicerat Juli 26, 201411 yr Tunga beslut att både ta och verkställa, för mig dock det hedervärdigaste vänner mellan. Beklagar er förlust.
Publicerat Juli 27, 201411 yr Om Hälge är lika framåt som Vega , så tror jag att du kommer få en kanonhund i Hälge . Sent from my iPad using Tapatalk