Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Planerar att bygga mig en viltkyl!

Featured Replies

Publicerat

Jag har kommit över ett stort rostfritt kylskåp av märket Accord, som jag tror är vanligast förekommande inom storköksindustrin (restauranger, skolkök osv.) och planerar att använda detta till en viltkyl att ha i garaget. Tanken är att köpa Tendrums viltkylsats med stång, krokar, ventilnät m.m.

Men jag tänkte kolla om det var någon här på forumet som har egen erfarenhet av denna typ av kyl, kanske någon som jobbar som kyltekniker eller i storkök och träffar på denna kyl i yrket, eller som har en liknande kyl som används till viltkyl, och kan tala om för mig om det räcker med att montera in en stång att hänga krokarna på eller om jag måste börja ta hål i den rostfria plåten för att göra ventilhål osv. 

I taket på min kyl sitter den någon typ av fläkt, men om det är en kylfläkt eller om den bara ser till att luften inte står still i skåpet har jag inte listat ut ännu.

Anledningen till att jag frågar är att jag helst inte vill göra hål i ytterhöljet på kylen om jag inte behöver då jag inte har en aning om vad som finns inuti väggarna, ex. kylelement och ledningar med freon och andra roliga saker som man hemskt gärna vill förstöra :-). Kanske finns det redan ventilation så det räcker i denna typ av kyl eftersom jag inbillar mig att det är lite värre grejer än en vanlig hushållskyl, eller är det bara att ta fram hålsågen och förstöra väggarna?