Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktkort/vapenlicenser

Featured Replies

Publicerat

Lyckades få in jaktkortet med licenser i telefonen, tror ni detta duger eller måste man ha papperet med sig i skogen?

post-647-0-17537700-1406450022_thumb.jpg

Publicerat

Smart tänkt men om det är giltigt vet jag inte. :thumbsup:

Du får ta o fråga länsman el. Ola på Jägarförbundet för han bör väl nästan kunna svara på det. :thumbsup:

Publicerat

Lite intressant att du maskerar ditt eget namn men inte vad jag antar är fru och dotter :wink: .

När det gäller giltigheten tordes svaret bli nej. Detta då det du har i telefonen bör anses som en kopia i digitalform.

Skulle dock tro att det godtas i alla fall.

Publicerat
  • Författare

Lite intressant att du maskerar ditt eget namn men inte vad jag antar är fru och dotter :wink: .

När det gäller giltigheten tordes svaret bli nej. Detta då det du har i telefonen bör anses som en kopia i digitalform.

Skulle dock tro att det godtas i alla fall.

Hittade följande på Naturvårdverkets hemsida. "När du loggat in kan du betala ditt statliga jaktkort och själv ladda hem ditt giltiga jaktkort i pdf-format för utskrift eller spara på exempelvis smart telefon eller surfplatta". Så det borde vara godkänt.

Var mest för att dölja adress och personnummer jag gjorde på det viset.

Publicerat

Att jaktkortet är giltigt ja, men inte ifyllnaden av licenserna. Med tanke på att det inte anses godkänt med en kopia på licensen så borde inte detta funka. Allt hänger på hur hårda de är vid en eventuell kontroll.

Ett par saker man kan hänga upp sig på.

1 Underskrifterna kan vara inklistrade, går ej uttyda då det inte är i pappersform.

2 Fält som ej används är ej spärrade.

3 Du kan ha ändrat något vapen efter att de skrivit under.

Som jag skrev innan tordes det inte vara några problem, men vill man sätta sig på kant vid en kontroll så ges det ju möjligheter till detta. Finns tjuriga människor överallt.

Publicerat

Största osäkerhetsfaktorn jag kan komma på är väl om telefonen skulle ha slocknat av någon anledning om du skulle råka ut för kontroll, dött batteri, fuktskada/kortis etc...

• 2 weeks later...
Publicerat

Att förfalska ett fysiskt dokument är lika enkelt som att förfalska en digital variant om man nu pysslar med sådant. Så utifrån det perspektivet borde det inte spela någon roll.