Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Beställa choker från USA

Featured Replies

Publicerat

Jag har ju hittad (ev.) choker till mitt hagelgevär hos Carlson's choke tubes. Jag funderar på att beställa men hittade följande varning:

By purchasing through this system you agree to follow all safety instructions and to only use firearms and our products in a safe manner in an approved area for its intended legal purpose.

YOU assume all responsibility for the legality of a specific item when you purchase it.

YOU are responsible for checking all local laws before ordering or using an item from this web site or any manufacturer whose product is sold here.

YOU are responsible for complying with all firearms laws in your area.

Some products are not legal for export to countries outside of the United States.

Så nu undrar jag om någon vet vad som gäller för import av choker angående dessa frågor.

Har även kollat med deras svenske agent men där lägger de på runt 200kr/choke vilket känns lite mycket.

Sedan undrar jag även hur mycket frakten brukar kosta och om det tillkommer andra kostnader?

Publicerat

............

Sedan undrar jag även hur mycket frakten brukar kosta och om det tillkommer andra kostnader?

Frakt, moms och tullens avgifter. Lägg till leveranstiderna och en såsig tull..... 200kr per choke för att få dem i näven direkt - jag hade inte tvekat.

/T

Publicerat

I detta ärende håller jag med bäste Hassel, det är inte olagligt eller förbjudet att köpa choker från USA, men det är knöligt och med viss risk att Tullkriminalen i Malmö får idéer för sig, lägg till övriga kostnader och 200 kr i handen är rätt billigt, 

för exempel räkna med ett dollarpris om 11 kr för att få reda på slutpriset på en vara från staterna, detta inkl moms, frakt o tull. /Christian

Publicerat
  • Författare

Tack för svar! Jag räknade lite på det själv och insåg att det inte var så blodigt med 200kr, dessutom var det nog bara 180kr när jag räknade lite mer noga så om det går att ta dem via svenska firman så gör jag det.

Publicerat

Beställde via Kicks-ind för två år sedan, tog 5 dagar och blev ca 230kr billigare totalsumma att beställa från USA direkt kontra köpa från Midway med fraktkostnaden inom Sverige.

Tilläggas bör att de slank genom tullen smärtfritt tack vare en genial tulldeklarering från killen på Kick's som packade varan B) således ingen tull och moms.

Publicerat

Varudeklaration: Trosskydd?  :biggrin:

Publicerat

His and hers used anal stimulators är inte helt ovanlig som varudeklaration. Hur jag vet det, ja det är i varje fall inte jag som använt som varudeklaration och eller undvikit moms/tull, det lirar inte med tjänsten.

/Christian

borde inte såna paket förstöras vid gränsen :-D

Publicerat

Cast-iron Buttplugg B)

Haha nädå, stod "Threaded steeltube, free giveaway". Så enkelt och bortsett från det sista helt sanningsenligt :thumbsup:

På lådan stod det dessutom med stora röda bokstäver "Extreamly urgent, please rush to addresee!" Tog som sagt 5 dagar, klickade inte expressfrakt, och priset för frakten var inte heller express B)

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Ok, ny fråga på detta tema; har hittat choker att beställa nu. Det blir från Trulock och inte Carlson då de sistnämnda inte hade 1/2 och 3/4 av dem jag ville ha. Nu vill de veta vad jag har för "zip code" (är det postnummer?) och "state/Province" (län, landskap?)

Sedan undrar jag om någon har en kvalificerad gissning på vad frakten av tre choker från USA kan gå på?

Publicerat

Zip är postnr och jag skrev sweden som state/province när jag beställde :)

Publicerat
  • Författare

Zip är postnr och jag skrev sweden som state/province när jag beställde :)

Tack!

Grejen är att man väljer land i en rull-lista så det här blir utöver, funderar på att skriva typ Botkyrka, dels för att det inte kan ställa till det för posten eftersom jag bor där men det betyder inget i adressen och dels för att imponera :thumbsup:

Publicerat

State/Province, brukar man översätta med län i dessa sammanhang!

Publicerat
  • Författare

Ok, det jag tänkte var att jag ju bor i Stockholms län men har postort Grödinge. Kanske att det krånglar till det för posten om eftersom Stockholm ju är en annan postort.. Å andra sidan kanske de drar öronen åt sig mer om jag beställer vapendelar till just Botkyrka...

Publicerat
  • Författare

Sedan undrar jag om någon har en kvalificerad gissning på vad frakten av tre choker från USA kan gå på?

99,35 US dollars visade det sig att det kostade att beställa från Trulock. Tack och lov hade de vett nog att maila och informera att frakten inte var 25$ som det stod när jag beställde utan nästan 100$ dvs. typ 700kr. :wallbash:

Publicerat

Det verkar som de flesta handlare i USA tar betalt för frakten baserat på värde. Handlade nyligen från Cabelas och betalade 25% av värdet för surface freight. Tar 8-12 veckor. Om jag ville ha flygfrakt så hade det kostat 45% av värdet!

Samma med shopusa, och Midway om man synar priserna.

// P

Publicerat
  • Författare

Shopusa verkar intressant. Har du provat det?

Publicerat

Ja, jag testade dem. Fungerar lika smidigt som de säger. Gäller att ha koll när de skeppar ut från Usa, torsdagar tror jag, annars får man vänta en vecka längre.

Du kan också testa att boka en vara för att se slutpriset och jämföra priser utan att slutföra hela köpet av frakten, vilket är lite smidigt.

// P