Publicerat Juli 29, 201411 yr Hejsan! Jo jag har vart ute å spanat mycket efter att få se nu action från nå rådjur men jag har då knappt sett ett enda. Någon ensam get å 2bockar kanske. Är brunsten sen för dom? Pga värmen som vart här(Dalarna)? Någon som vet?
Publicerat Juli 29, 201411 yr För två veckor sedan när jag postade gris i en åkerkant så såg jag en bock som hetsade en get.
Publicerat Juli 30, 201411 yr jag skulle tro att värmen har gjort att djuren fått skjuta lite på det hela, det och torkan gör att de helt enkelt inte har fysiska möjligheter till brunst utan att hetsa sig själva till döds. /Christian
Publicerat Juli 30, 201411 yr Var ute på marken i tisdags. Där var dom igång. Och idag när jag körde förbi ett random fält så höll dom på. Så om dom är sena vettefaen. Detta är i Stockholm bör tilläggas.
Publicerat Juli 30, 201411 yr Jag har upplevt det som att brunsten drog igång ovanligt tidigt denna säsong och jag håller till på marker ett par mil sydost om Falun/Borlänge! Här har brunsten varit igång i ca två veckor för tillfället och misstänker att de är i högbrunst här nu då bockarna far omkring mer eller mindre överallt. Befarar att brunsten kommer vara över till den 16:e dock...men ber till Diana att den inte är det
Publicerat Juli 31, 201411 yr Författare Jaha, men va tråkigt om de skulle vara över till 16de.. Kompisen jade sett en stor bock jaga en mindre igår men de är också de ända han sett. Kanske de är full fart på nätterna? Men de kanske kan skilja på sydost om Falun å öster om Falun?
Publicerat Juli 31, 201411 yr För 3-4 veckor sedan så hade vi bockar som betäckte getter, detta är i skåne.
Publicerat Juli 31, 201411 yr jag har sett ett antal individer, men de verka leva åtskillda . Inga uppvakningar ännu mao.
Publicerat Augusti 4, 201411 yr Såg lite förspel när jag var ute ikväll. Varberg strax norr om Vareborgs jordgubbsodling.
Publicerat Augusti 10, 201411 yr Under kvällens cykeltur såg jag en bock som försökte få till det med två getter. Men de verkade måttligt intresserade... Den ena valde att bråka med en räv istället och den andra drog helt enkelt. Bocken var modell mindre så getterna kanske redan fått sitt av nån annan. Hur är det när platsbocken fått komma till stannar han kvar och bevakar sina getter eller drar han?
Publicerat Augusti 13, 201411 yr Under kvällens cykeltur såg jag en bock som försökte få till det med två getter. Men de verkade måttligt intresserade... Den ena valde att bråka med en räv istället och den andra drog helt enkelt. Bocken var modell mindre så getterna kanske redan fått sitt av nån annan. Hur är det när platsbocken fått komma till stannar han kvar och bevakar sina getter eller drar han?Han behåller sitt revir några veckor efter brunsten än hur mkt han fått ligga.