Publicerat Juli 30, 201411 yr Hej! Kan någon rekommendera någon skjutbana i närheten av Norrköping där man kan ta med egen lerduvekastare för att träna lerduveskytte vid fler tillfällen och inte behöva anpassa tiden till de vanliga träningstiderna då man riskerar att behöva vänta på sin tur. Vill kunna träna lite oftare och flexibelt tidsmässigt.
Publicerat Juli 30, 201411 yr Spontant tror jag det blir lite svårt med tanke på att en skjutbana är godkänd av polismyndighet och det innebär begränsning i skjutriktning mm, blir nog svårt att komma som ny till en klubb och köra sitt eget race. De flesta klubbar har utbildade skjutledare som skall närvara vid skytte.
Publicerat Juli 31, 201411 yr Bor i Norrköping. Du har ju Borgsmo eller Åby där det finns gott om träningsmöjligheter men ska du skjuta själv så är det ju utanför planlagt område. Jag har en gård utanför stan och en egen kastare som jag nyttjar ibland. iPad Tapatalk HD
Publicerat Augusti 1, 201411 yr Författare Har kollat runt lite, men hittar ingen jaktmark i Norrköping med omnejd som erbjuder dagskort. Jag antar att man behöver ha jakträtt för att övningsskjuta på jaktmark?
Publicerat Augusti 1, 201411 yr Ring och fråga Sjf eller Jrf som har banor i Klockartorpet. Borde inte va nått problem tycker jag såvida man håller skjuttiderna 9-21 tror jag, och håller rent efter sig.
Publicerat Augusti 5, 201411 yr Jag ser det så här- de allra flesta banor är ju ideella och drivna av medlemmar som hjälps åt med skötseln av banor,hus mm. Att då komma som icke medlem, eller att bli medlem och som ny komma och vilja skjuta på icke ordinarie tid, kanske inte ses med speciellt blida ögon av redan etablerade medlemmar som hjälpt till att bygga upp banan, hjälpt till med skötseln etc. Dessutom utan utbildad skjutledare, nu kanske vederbörande är det, men det handlar ju om diverse skjutriktingar,vinklar mm. Men fråga går ju, lycka till!