Publicerat Juli 31, 201411 yr Tjena, snart dags för mig att ansöka om min första licens. Har nyligen fått höra om öppen licens och om jag har fattat det rätt så kan man köpa vilket enpipigt kulvapen man vill på det? Vad ska man göra när man fyller i för öppen licens? Något att tänka på? EDIT: Ska snart avlägga dem praktiska proven också, vad ska jag tänka på gällande säker vapenhantering? Alltid kolla om vapnet är oladdat när jag tar upp det /ger det till någon/ställer ner det? Inte sikta på någon, annat? Tacksam för svar.
Publicerat Juli 31, 201411 yr Det heter inköpstillstånd numera och du måste fylla i allt som vanligt dvs fabrikat, piplängd, kaliber osv... Det enda du utelämnar är tillverkningsnummret.
Publicerat Juli 31, 201411 yr Tjena, snart dags för mig att ansöka om min första licens. Har nyligen fått höra om öppen licens och om jag har fattat det rätt så kan man köpa vilket enpipigt kulvapen man vill på det? Vad ska man göra när man fyller i för öppen licens? Något att tänka på? EDIT: Ska snart avlägga dem praktiska proven också, vad ska jag tänka på gällande säker vapenhantering? Alltid kolla om vapnet är oladdat när jag tar upp det /ger det till någon/ställer ner det? Inte sikta på någon, annat? Tacksam för svar. Visa gärna upp att vapnet är oladdat, typ brutet vapen, lika om du kliver över en bäck/taggtråd=brutet vapen. men jag tog licens på 1900 talet så det kan vara annat nu!