Publicerat Augusti 1, 201411 yr Någon som vet något om hur bra dessa fungerar? Såg att bl a. Jaktia säljer dom till ett bra pris.
Publicerat Augusti 31, 20178 yr Skickade in licensansökan för en igår. Så om "bara" 8-9 veckor vet jag förhoppningsvis mer. Jag klämde och kände på en väldig massa bössor, bl.a. Binelli M2, Winchester SX4, Beretta A300 Outlander och många fler - och det var denna som kändes bäst för min del, helt oberoende av priset. Trevlig tyngdpunkt som gör att det tar lång tid innan man blir trött i armen (till skillnad från SX4 som var så framtung att man höll på att trilla omkull), satt som ett smäck mot axel/kind vid varenda anläggning med perfekt ögonhöjd, rekylomladdad m.m. m.m. Jag kunde helt enkelt inte låta bli.
Publicerat Oktober 25, 20178 yr Fick min Ata Neo i förra veckan, och ja, den är faktiskt så bra som den kändes i butiken. Den passar mig perfekt, och är underbar att skjuta med. Tidigare hagelbössor har jag alltid haft svårt för. Det tog mig minst 1000 duvor att lära mig skjuta de simpla frångående tillräckligt bra för att klara jägarexamen - och då fick jag ha någon märklig specialställning för att kunna pricka över huvud taget. Denna bössan plockade jag bara upp och sköt skiten ur slumpmässigt utkastade från/sidogående duvor på löpande band utan att någonsin ha tränat på det. Var lite skeptisk till hur den skulle klara 24-grammare. Så jag köpte en hel hög med lådor av olika märken/modeller för att se om det i varje fall kunde fungera med någon av dem. Provade ett par lådor vardera av 6 olika modeller (bl.a. Gyttorp steelmax, Saga m.fl.) - och den fungerade klockrent med varenda en av dem direkt ur lådan. Så för min del ser det i varje fall ut att vara en perfekt bössa, och mekaniskt sett fungerar den så här långt jättebra.
Publicerat Oktober 25, 20178 yr 32 minutes ago Henric Rosvall sa: Det tog mig minst 1000 duvor att lära mig skjuta de simpla frångående tillräckligt bra för att klara jägarexamen - och då fick jag ha någon märklig specialställning för att kunna pricka över huvud taget. Haha, va? Specialställning? Kan du utveckla? Skönt att du hittat en bössa som passar nu!
Publicerat November 5, 20178 yr På 2017-10-25 at 23:23 Flintbüchse sa: Haha, va? Specialställning? Kan du utveckla? Fick stå med brett mellan benen, kraftigt framåtbockad, och med högra armbågen rakt ut - först då fick jag bössan att skjuta där jag tyckte den skulle, och likadant varje gång. Men så är det ju när man tvingas låna utrustning. Ibland passar det bara inte, och just hagelbössor verkar vara riktigt svårt för mig att hitta som funkar med min annars fullt normala kropp
Publicerat November 5, 20178 yr 44 minutes ago Henric Rosvall sa: Fick stå med brett mellan benen, kraftigt framåtbockad, och med högra armbågen rakt ut - Dirty Harry eller snarare Dirty Henric, låter det som. Pratar vi skytte här?!
Publicerat November 6, 20178 yr 10 hours ago strävhår sa: Dirty Harry eller snarare Dirty Henric, låter det som. Pratar vi skytte här?! Friendly fire i en lerig skyttegrav, sas.
Publicerat November 6, 20178 yr 11 hours ago Henric Rosvall sa: Fick stå med brett mellan benen, kraftigt framåtbockad, och med högra armbågen rakt ut - först då fick jag bössan att skjuta där jag tyckte den skulle, och likadant varje gång. Varför lyfte du inte bara på axlarna? T