Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Påskjuten Kulting..

Featured Replies

Publicerat

Va på en påskjuten kulting inatt. Gick åt h-vete... Övertygad om att jag har noskvalster på hundarna... iofs är det inte lätt att va plott och enkelspårig.. men så jävla korkad kan inte ens de vara... inget va som det brukar....nästan lögn i h-vete att få henne att gå på rätt håll i löpan... i starten och flera ggr under resans gång bara vände hon 180 grader mitt i löpan och spårade bakåt... släppte henne när vi kom en bit bort från där alla andra grisar varit, verkade va en ensam liten där. Hon jobbade på med hade stora problem...hon hade förresten... jävulska problem att reda starten, typ 2-3 tim efter skott....Sugga med 6st 15 kg kultingar. En ljus kulting påskjuten. Tiken jobbade sig visserligen ändå 4 km i löpan och jag hittade en liten, liten bloddroppe där någonstans. Även en hel del blod i början. Men inte fan hjälpte det... Va så förbannad på kräket att jag nästan .... tänkte gräva ner henne på plats.... hur som så satte vi polarens hund på där vi bröt med min tik. Spårade en bit till, stor väg där. De kom ifatt gris men det va en stor en... som frustade och grymtade till 10 m från polaren. Inga små hördes eller skymtade. Vi bröt sen. Kom inte längre och släppa på polarens hund om kultingen fortfarande hängde med mor sin blir lätt knas. Hatar sånt här.... Kontaktat veterinär idag och får en kur mot noskvalster på måndag.

Publicerat

Be veterinären kika om det kan vara en halsinfektion när du ändå är där.

Ger liknande symptom som noskvalster men behandlas med antibiotika istället

Publicerat

Behöver väl inte vara nåt heller Hunden kanske var ur form för dagen helt enkelt  ,,

Enkelt sätt att kolla borde vara att lägga ett viltspår ?