Publicerat Augusti 1, 201411 yr Morfar har beslutat sig för lägga ner, moget av en åttioåttaåring. Men vad har han haft i skåpet? En AYA svs med hyfsade smutsränder, så långt är jag med... Läser man licensen är den stämplad -62, men förre ägaren var morfars far, och den licensen låg inte längre i skåpet.
Publicerat Augusti 1, 201411 yr Lite foton på stämplar på bössan så lär nog någon hagel guru berätta det för dig. Själv fick jag bara ett visst sug efter hanebössa.
Publicerat Augusti 1, 201411 yr ja och mer porrbilder, är det en 12/16/20? det lilla man ser så är den riktigt fin. men låt proffessorn få uttala sig, den kanske är värd pengar?
Publicerat Augusti 1, 201411 yr Den enda AyA hanbössa som jag sett listad är modell 220...... Kolla de spanska stämplarna, där finns en dateringskod: http://www.shotguns.se/html/spain.html Den bör vara pre diarm....... /T
Publicerat Augusti 1, 201411 yr Den enda AyA hanbössa som jag sett listad är modell 220...... Kolla de spanska stämplarna, där finns en dateringskod: http://www.shotguns.se/html/spain.html Den bör vara pre diarm....... /T Men Men, han måste ju lägga in fler bilder för sjutton!
Publicerat Augusti 1, 201411 yr Men Men, han måste ju lägga in fler bilder för sjutton! Visst kan han det. Om han vill...... Men i mina liggare finns det bara en modell listad - och det är 220 vilket gör det till en tämligen smal sak. /T
Publicerat Augusti 1, 201411 yr smal sak? kan du berätta lite om den, årtal,kaliber, bra eller dålig, ca värde!
Publicerat Augusti 1, 201411 yr smal sak? kan du berätta lite om den, årtal,kaliber, bra eller dålig, ca värde! Årtal? Innan DIARM, annars är det ingen AyA utan en DIARM. Kaliber? Förmodligen någon hagelkaliber...... Där är ju ett par att välja på. Bra eller dålig? Ptja, som AyA brukar vara - billiga nya, värdelösa 50 år senare - väldsklass då, en mindre förmögenhet i dag Ett enkelt tips på en AyA från pre DIARM, kolla på gravyren. Är den snorsnyggt gjord - då är bössan bra, även med en liten gravyr. Ser den billig ut, ja ni fattar..... /T
Publicerat Augusti 1, 201411 yr Ja hanbössor är fantastiskt snygga, gjorde mig av med min tyvärr, för 500 spänn, men å andra sidan tog den upp en plats i skåpet. Nu vill jag inte låta som en tråkig jävel, (jag har noll koll på gamla puffrors värde och varför de är värda och inte) men om den där är värd en förmögenhet så är det då inte på grund av en bra genomförd gravyr och nätskärningen i alla fall (av den bilden att döma).
Publicerat Augusti 2, 201411 yr Författare Nej värdet är nog inte monetärt, och den tar upp plats i skåpet... Kalibermässigt är det en 12/70 och den ser ut så här i helfigur: Lås och gravyr från sidan: Stämplar på pipor, trångborrning bl.a. Och stämplar på lås: Inga liljor vad jag kan se...
Publicerat Augusti 2, 201411 yr Författare Enligt PMTs listor verkar tidigt 50-tal vara tillverkningsperiod, vilket ju är rimligt rent släkthistoriskt. Men sen då? Vad kan modellen tänkas heta? Tyvärr lätt högerskränkt, annars hade den nog fått flytta in i mitt skåp...
Publicerat Augusti 2, 201411 yr Enligt PMTs listor verkar tidigt 50-tal vara tillverkningsperiod, vilket ju är rimligt rent släkthistoriskt. .............. Jo, det ter sig ju stämma..... Därmed faller allt vad lilja heter eftersom den stämpeln antogs 1991 och börjades användas from 1992 i de flesta fall på delar av produktionen. ..... Men sen då? Vad kan modellen tänkas heta? Modell 220.... ...... Tyvärr lätt högerskränkt, annars hade den nog fått flytta in i mitt skåp... Den har inget större ekonomiskt värde. /T