Publicerat Augusti 1, 201412 yr Fick med en kasse hagelskott när jag lånade en hagelbössa för provskjutning. Hittade lite gammal Gyttorp spårljusammo. Går ju att läsa sig till att man har det för att se hur man skjuter men: Är det något man vågar använda? Finns motsvarande saker att köpa i dag?
Publicerat Augusti 1, 201412 yr Finns en del klipp ifrån USA där det skjuter något liknande som heter dragons breath kolla på Youtube.Vet en om gyttorps är något liknade.
Publicerat Augusti 1, 201412 yr Nope, den var mer som en fyrverkeri sak, idag o åldrad skulle inte jag skjuta med den. Fiocchi har en modern ammo med en ljusampull i för att stämma av skyttet. Christian
Publicerat Augusti 1, 201412 yr Lugnt att använda skulle jag tro, men till vad? Dock inte på land nu när det är så torrt om du inte vill starta skogsbrand. Ut i en båt långt från land ock torrt gräs
Publicerat Augusti 1, 201412 yr Det var en kort fluga - spårluspatroner för bla ankjakt. Tror de flesta tillverkare hade sådana på repetoaren. Men det tog sig aldrig, för det var på tok för dumt..... De "spårljus" man kan köpa i dag är för skjututbildning med ganska "fjäsig" laddning. Skjuta i dag, nja - jag hade nog låtit bli. Det är fosfor i dem - det är inte jordens stabilaste ämne, och de har nog fasen över 50 år på nacken. /T
Publicerat Augusti 3, 201412 yr Mer en samlarsak, har själv någon dylik plugg liggande. Spara den för eftervärlden istället..