Publicerat Augusti 3, 201411 yr Tänkte sätta på sån camotejp på bössan mest för skoj skull. Gör det något om man lindar runt pipan och framstocken?
Publicerat Augusti 3, 201411 yr De gör nog inget speciellt direkt. Men själv brukar jag alltid bara ta pipan. Det känns lättast
Publicerat Augusti 3, 201411 yr jag lindar från myningen ner och över stocken samt över fronten på kikarsiktet men kontrollskjuter alltid efteråt men har inte än ändrat träffläget än men lindar inte speciellt hårt heller så
Publicerat Augusti 3, 201411 yr Jag skulle aldrig tejpa runt pipa och stock. Men så är jag en precision nörd också
Publicerat Augusti 3, 201411 yr Nackdelen är ju förutom ev. träffbildsförskjutning/spänningar i förstock, är att tejpen kan binda fukt, tex om du är ute i kyla och kommer in i värme, eller helt enkelt blir blöt/fuktig under jakt. De gånger jag använt tejp är vid lockjakt på vintern, men då tar jag bort tejpen mellan varje gång jag åker ut.