Publicerat Augusti 4, 201411 yr Är intresserad av att veta mer om en Baikal HK-27. Ryska bokstäver lär det vara. Hittar inget på nätet med den förkortningen men det jag vet är: dubbla avtryckare ejektor? hylsan skjuts ut 5mm... avstängningsbara? fasta borrningar, 3/4 1/4 Kan nämligen köpa en för nästan gratis och behöver något till jakten i september. Är det en som idag kallas IZH-27 och M eller E eller C??? //Niclas
Publicerat Augusti 4, 201411 yr Det är kyriliska HK du ser så det är en IZH (för Izvesk, staden där fabriken ligger) 27. Sedan om det är en M, C eller E är en mer öppen fråga. Det beror på utförandet. Jag har för mig - men är långt i från säker - att M, C och E är modeller som de såldes under i några länder. Och de kan betyda lite olika i olika länder.... Men du har följande variabler utöver stockning och piplängd: Ejektor - inte ejektor Enkeltryck - dubbeltryck Fasta - lösa choker /T
Publicerat Augusti 4, 201411 yr I ryska modellbeteckningar betyder M i allmänhet förbättrad. Ska man leta info kan man prova med MP-27M: http://imzcorp.com/en/company/39.html