Publicerat Augusti 5, 201412 yr Är det någon som vet hur man åstadkommer nålhamrad yta så som Per Björkman har på vissa av sina blad? Det finns ju tryckluftsdrivna nålhammare men gör dessa verkligen sådan "åverkan" på en stålyta?
Publicerat Augusti 10, 201412 yr Är det någon som vet hur man åstadkommer nålhamrad yta så som Per Björkman har på vissa av sina blad? Det finns ju tryckluftsdrivna nålhammare men gör dessa verkligen sådan "åverkan" på en stålyta? Det är inte så att det är den yta stålet har från början? Sandviks 13c26 är ju mer eller mindre en kopia på AEB-L som ju faktisk har en snarlik yta vid leverans. Med tanke på att det är ett relativt billigt blad, tror jag inte han har råd att lägga mer än typ 5 min på att få en finish. Brian
Publicerat Augusti 10, 201412 yr Författare Jag har arbetat med både AEB-L med rå yta och grovblästrad men ingen av dessa ytor är lika grov som den nålhamrade.
Publicerat Augusti 10, 201412 yr Författare Det är min förhoppning. Alltså en truckluftsdriven en. Kanske får köpa och testa helt enkelt