Publicerat Augusti 6, 201412 yr Fick tag i ett lite parti rätt så billigt. Någon som har erfarenhet av denna ammo? Tänkte ha den som allround patron till diverse småvilt.
Publicerat Augusti 6, 201412 yr Trevlig puppa med plätterade hagel vill jag minnas (i papphylsa), eller är det Grouse i den lila plasthyösan du har? Bägge gör sig bäst vid plusgrader - de är lite temperaturkänsliga. /T
Publicerat Augusti 6, 201412 yr Författare Trevlig puppa med plätterade hagel vill jag minnas (i papphylsa), eller är det Grouse i den lila plasthyösan du har? Bägge gör sig bäst vid plusgrader - de är lite temperaturkänsliga. /T Svarta plasthylsor var det Har också hört att de är lite känsliga för temperatur. Inget för sjöfågeljakten i vinter alltså
Publicerat Augusti 6, 201412 yr Svarta plasthylsor var det Har också hört att de är lite känsliga för temperatur. Inget för sjöfågeljakten i vinter alltså Svart, den e ju ny...... /T
Publicerat Augusti 6, 201412 yr Författare Svart, den e ju ny...... /T Yes... Kanske jag skulle skrivt
Publicerat Augusti 6, 201412 yr Kompisen kör den till duvor och är nöjd, fick en ask som skall testas.
Publicerat Augusti 7, 201412 yr Använder den i US 7 i både kombi och halvautomat. Funkar fint. Den plus Rottweils US 4 har blivit mina "alltid ha med sig - funkar till det mesta" patroner : )
Publicerat Augusti 7, 201412 yr Den svarta är lite trött men funkar till duvor och kråkfågel, den är nog lite temperaturkänslig den med - till att dömma av vad den laddas med. /T
Publicerat Augusti 7, 201412 yr Skjutit flera tusen av dem. Ska jag sortera in dem i något fack så bulkplugg.. Skjutit massor med trut med dem och vi märkte att när vi fick tag på Rio 32 gr så vart det en påtaglig skillnad till det bättre. Typisk plugg som jag brukar ge bort när de hamnar hemma. By the way.. har sett dem rostfärgade, röda och svarta men aldrig i papphylsa. Motsvarigheten i papp heter Gyttorp Fasan..
Publicerat Augusti 7, 201412 yr Har testat den på duvor, blev allt annat än nöjd tyvärr. Upplevde att det saknade "djupverkan", många fåglar behövde avlivas på marken. Men det är endast min personliga reflektion! Om man får flika in en personlig favorit så är det Remington ShurShot Field Load 32gr 6or, riktigt bra på duvor åtminstone.
Publicerat Augusti 7, 201412 yr Har testat den på duvor, blev allt annat än nöjd tyvärr. Upplevde att det saknade "djupverkan", många fåglar behövde avlivas på marken. Men det är endast min personliga reflektion! Om man får flika in en personlig favorit så är det Remington ShurShot Field Load 32gr 6or, riktigt bra på duvor åtminstone. Har upplevt samma sak, både på duvor, kråkfåglar och vitfågel. Rio är bra mycket bättre.
Publicerat Augusti 7, 201412 yr Hade den effekten ni beskriver i US 7. US 6 och Husmors tips från Ken1 så biter dem bra.;-) S.
Publicerat Augusti 12, 201412 yr Har upplevt samma sak, både på duvor, kråkfåglar och vitfågel. Rio är bra mycket bättre. Då ska du prova en Gamebore med lite fjång i. Då räcker engelska 7or även på dryga håll...... /T
Publicerat Augusti 12, 201412 yr Den svarta är lite trött men funkar till duvor och kråkfågel, den är nog lite temperaturkänslig den med - till att dömma av vad den laddas med. Visste inte ens att det fanns olika färger... Brukar ha några US 7 i fickan om det dyker upp skräpfågel. Annars är det nog Rottweil Waidmannsheil HV som används. Och den går dessutom att hitta i butiker häromkring.