Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gyttorp Grouse US6 32gram

Featured Replies

Publicerat

Fick tag i ett lite parti rätt så billigt.

Någon som har erfarenhet av denna ammo?

Tänkte ha den som allround patron till diverse småvilt.

Publicerat

Kombineras gärna med en benelli comfort med 3/4 choke i:-)

S.

Publicerat

Trevlig puppa med plätterade hagel vill jag minnas (i papphylsa), eller är det Grouse i den lila plasthyösan du har?

Bägge gör sig bäst vid plusgrader - de är lite temperaturkänsliga.

/T

Publicerat
  • Författare

Trevlig puppa med plätterade hagel vill jag minnas (i papphylsa), eller är det Grouse i den lila plasthyösan du har?

Bägge gör sig bäst vid plusgrader - de är lite temperaturkänsliga.

/T

Svarta plasthylsor var det :)

Har också hört att de är lite känsliga för temperatur. Inget för sjöfågeljakten i vinter alltså :(

Publicerat

Svarta plasthylsor var det :)

Har också hört att de är lite känsliga för temperatur. Inget för sjöfågeljakten i vinter alltså :(

Svart, den e ju ny......

/T

Publicerat
  • Författare

Svart, den e ju ny......

/T

Yes... Kanske jag skulle skrivt ;)

Publicerat

Kompisen kör den till duvor och är nöjd, fick en ask som skall testas.

Publicerat

Använder den i US 7 i både kombi och halvautomat.

Funkar fint.

Den plus Rottweils US 4 har blivit mina "alltid ha med sig - funkar till det mesta" patroner    : )

Publicerat

Den svarta är lite trött men funkar till duvor och kråkfågel, den är nog lite temperaturkänslig den med - till att dömma av vad den laddas med.

/T

Publicerat

Skjutit flera tusen av dem. Ska jag sortera in dem i något fack så bulkplugg.. Skjutit massor med trut med dem och vi märkte att när vi fick tag på Rio 32 gr så vart det en påtaglig skillnad till det bättre. Typisk plugg som jag brukar ge bort när de hamnar hemma. By the way.. har sett dem rostfärgade, röda och svarta men aldrig i papphylsa. Motsvarigheten i papp heter Gyttorp Fasan..

Publicerat

Har testat den på duvor, blev allt annat än nöjd tyvärr. Upplevde att det saknade "djupverkan", många fåglar behövde avlivas på marken. Men det är endast min personliga reflektion! Om man får flika in en personlig favorit så är det Remington ShurShot Field Load 32gr 6or, riktigt bra på duvor åtminstone.

Publicerat

Har testat den på duvor, blev allt annat än nöjd tyvärr. Upplevde att det saknade "djupverkan", många fåglar behövde avlivas på marken. Men det är endast min personliga reflektion! Om man får flika in en personlig favorit så är det Remington ShurShot Field Load 32gr 6or, riktigt bra på duvor åtminstone.

Har upplevt samma sak, både på duvor, kråkfåglar och vitfågel. Rio är bra mycket bättre.

Publicerat

Hade den effekten ni beskriver i US 7. US 6 och Husmors tips från Ken1 så biter dem bra.;-)

S.

Publicerat

Har upplevt samma sak, både på duvor, kråkfåglar och vitfågel. Rio är bra mycket bättre.

Då ska du prova en Gamebore med lite fjång i. Då räcker engelska 7or även på dryga håll......

/T

Publicerat

Den svarta är lite trött men funkar till duvor och kråkfågel, den är nog lite temperaturkänslig den med - till att dömma av vad den laddas med.

Visste inte ens att det fanns olika färger...  Brukar ha några US 7 i fickan om det dyker upp skräpfågel.

Annars är det nog Rottweil Waidmannsheil HV som används.  Och den går dessutom att hitta i butiker häromkring.