Publicerat Augusti 9, 201411 yr Detta är en populär post. Är nu klar med en läder/skinn bakkappa. Kollade lite på engelsk/amerikansk sidor och det kändes som ett lätt och en kul projekt. Var inte så svårt, men ska använda lite tunnare skinn nästa gång. Den är smul lite för stor (pga lite för tjock läder), men kommer funkar fint till duvjakten. Ska prova den snart och hoppas att jag gillar den, annars har jag en bakkappa som passar bra annars på min hagelvapen. Här är resultatet: Här finns lite instruktioner om ni är intresserad:
Publicerat Augusti 9, 201411 yr svinläder, tunnt sådant. Jag tror även att get eller hästläder skulle funka bra.
Publicerat Augusti 10, 201411 yr Måste man ha alla specialprylar som han i videon hade. Eller kan man freestyla lite med acceptabelt resultat. Din blev väldigt snygg iaf. Bra jobbat
Publicerat Augusti 10, 201411 yr Det går säker att göra utan specialprylar, men, specialprylarna gör arbetet lättare.
Publicerat Augusti 10, 201411 yr Författare Ja, jag har inga "specialverktyg" men jag byggde lite själv på några timmar....men det höll inte så jag bara "free-styled/eye-balled" hela lite. Det funkar skitbra. Det bästa man kan göra är att markera kolven på bakkappan och sedan börja slipa ner den. Jag har en bandslip från Clas Ohlson, den funkar utmärkt för det här och även till mina fiskehåvs byggande. Så hår ser den ut: http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/9102180614174.jpg Annars, har jag bara köpt en läder jacka på Myrorna. Har använt den till en fiskespöfodral, fishing creel refurbish och nu till det här. Tror det är runt 2mm tjock, så lite tunnare skulle inte vara dåligt.