Publicerat Augusti 9, 201411 yr Hej allihopa! Får ni också märke på tummen från toplevern? På sista tiden har jag skjutit typ 200-300 skott i veckan och har fått två märke på tummen. I början var ingen stor grej men det gör ganska ont nu...har provat skjuta även med golfhandske men de vassa kanterna har gjort hål även i handske nu. Finns det något gummiknopp eller något man kan sätta på toplever? Det gäller en browning.
Publicerat Augusti 9, 201411 yr Författare Där på kanten får jag när bössan öppnas såklart och den andra när jag stänger bössan då jag håller toplevern tills den stänger klart.
Publicerat Augusti 9, 201411 yr ok hmm finns en typgummifärg som man kan "måla" på tex verktyg för att få en gummerad yta http://www.mekonomen.se/bil/bilvard-och-service/farg-och-lack/gummifarg-plasti-dip/plasti-dip-camoflage-svart-pa281621sv Redigerad Augusti 9, 201411 yr med killer_mouse
Publicerat Augusti 9, 201411 yr Rör inte toplevern när du stänger bössan. Lägg bara ihop den vänligt men lite bestämt.
Publicerat Augusti 9, 201411 yr Du lär minska problemet med 50% genom att börja stänga bössan ordentligt dvs utan att pilla toplevern.
Publicerat Augusti 9, 201411 yr Författare Låter intressant! Minns du vad det heter eller var du sett den färg nånstans? Jag tänkte sätta på en bit gummislang men det kan vara svårt att hitta så tunn så att toplevern inte fastnar...
Publicerat Augusti 9, 201411 yr Författare Du lär minska problemet med 50% genom att börja stänga bössan ordentligt dvs utan att pilla toplevern. Det kan nog fixa 50% av problemet precis som du säger men det är den andra märke som gör ont...alltså den jag får när jag öppnar bössan...:-))
Publicerat Augusti 9, 201411 yr Jag öppnar alltid med undersidan av tummen, som du tänker dig att du greppar runt kniven när du käkar och sedan vrider handleden åt vänster. Toplevern ligger alltså mellan tumme och pekfinger. Hur vida det är rätt eller inte vet jag inte men det funkar men någon tiondels fördröjning mot att putta med tummen och ont gör det inte heller. Klart att det momentet du gör sliter på tummen när du pangar ofta.
Publicerat Augusti 9, 201411 yr Låter intressant! Minns du vad det heter eller var du sett den färg nånstans? Jag tänkte sätta på en bit gummislang men det kan vara svårt att hitta så tunn så att toplevern inte fastnar... http://www.mekonomen.se/bil/bilvard-och-service/farg-och-lack/gummifarg-plasti-dip/plasti-dip-camoflage-svart-pa281621sv det där är en sprayfärg men finns på vanlig burk med och när du målar häng vapnet upp och ner
Publicerat Augusti 9, 201411 yr Författare Jag öppnar alltid med undersidan av tummen, som du tänker dig att du greppar runt kniven när du käkar och sedan vrider handleden åt vänster. Toplevern ligger alltså mellan tumme och pekfinger. Hur vida det är rätt eller inte vet jag inte men det funkar men någon tiondels fördröjning mot att putta med tummen och ont gör det inte heller. Klart att det momentet du gör sliter på tummen när du pangar ofta. Jag håller bössan åt höger för att få tomhylsorna direkt i handen istället. Ska prova öppna den rak så får vi se hur det går.
Publicerat September 21, 201411 yr Författare Till slut köpte jag golfhandskar (footjoy) och är nöjd, det blir märke i hansdske nu :-))
Publicerat September 21, 201411 yr Om ngr tusen skott så är den inkörd, då torde problemet försvinna Har liknande problem, bär jag bössan bruten på armen med skjortärmarna uppkavlade så får jag sår på armen. Kanterna i lådans undersida är skitvassa.. Dock går min toplever fint, nött hål på handskar men förhårdnaden på tummens högra sida verkar hålla. Undrar vart den förhårdnaden kommer ifrån? Fan!! Det är bara högra tummen, inte vänstra.. Hagelskadad!
Publicerat September 21, 201411 yr Författare Jag skött ca 5000 skott i somras och det gjorde ont innan att använda handske. Toplevern har vassa kanter men upplever samma sak med lådan.. Det är också svårt att hitta bra handskar för höger hand... Kör med dessa nu: http://www.xxl.se/sport-bollspel/golf/golfhandskar/footjoy-sciflex-golfhandske-vanster-herre/p/1092182_1_style
Publicerat September 21, 201411 yr Författare Mina favvo Har du bra fingertoppkänsla med de? Jag känner att jag har mkt bra grepp och känsla med mina men det hände enstaka gånger att jag inte släppt avtryckaren på dublér..
Publicerat September 21, 201411 yr Mina favvo Haha gay [emoji6] Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.
Publicerat September 21, 201411 yr Har du bra fingertoppkänsla med de? Jag känner att jag har mkt bra grepp och känsla med mina men det hände enstaka gånger att jag inte släppt avtryckaren på dublér.. Skjuter både kula och hagel med dem aldrig varit med om ngt krabb pga handskarna. De är rejält tunna, förbannat bra tycker jag. Nackdelen är att de inte håller så värst länge men de är billiga och sköna så jag köper många åt gången
Publicerat September 21, 201411 yr Författare Det låter bra! Jag ska beställa ett par och se hur det går.