Publicerat Oktober 6, 200619 yr Hejsan! Jag tycker du ska gå en studiecirkel, man lär känna nytt folk med samma intresse plus att jag tycker man lär sig mer än att bara sitta med näsan i böckerna hemma. Jag gick studiecirkel och jag ångrar det inte ett smack! visst det är dyrt, men man har mycket roligare och man lär som sagt känna nytt folk med samma intressen Så lägg du dom 5000kr och få en rolig utbildning Nicke91! MVH/Jocke
Publicerat Oktober 6, 200619 yr Kostar det allvarligt 5000 nu? shit, var BETYDLIGT billigare på "min" tid
Publicerat Oktober 7, 200619 yr Tja. Gick snabbkurs på Sterte jägarskola o det var riktigt roligt! Men dyrt, fast det var de värt tycker jag iaf. Roligt att träffa ännu fler jaktintresserade! Vi använde oss av jägarnas riksförbunds böcker och den boken tycker jag är bättre än jägareförbundets iaf. Polarn använde sig av jägareförbundets böcker o dom är ju bra men dom fördjupar sig så in i heL*ete i varje liten sak, och det kan vara svårt att ta in så mkt. Hursomhelst lycka till!
Publicerat Oktober 7, 200619 yr jag ska ju oxå ta i höst..men här kostar det 1200 + böcker hos jägareforbundet :-
Publicerat Oktober 9, 200619 yr Kostar det allvarligt 5000 nu? shit, var BETYDLIGT billigare på "min" tid Det var mycket billigare på min tid också. Jag tror inte att jag la ut ens 1000-lappen. Nicke: Sonen våran tar jägarexamen i skolan (9:an) och dåm får låna böcker där nu, men jag ska köpa honom en egen bok, och dom läser Jägarnas riksförbunds bok. Det var lite jämfört med Jägarförbundets.
Publicerat Oktober 9, 200619 yr Tror det kostade 900 inklusive böcker när jag tog det.. lite skillnad
Publicerat Oktober 9, 200619 yr Ja nog finns de krämare alltid! Jag betalade endast för böcker, ammunition samt provavgiften. Själva kursen var gratis! Kolla upp noga med olika studieförbund. Vissa gör det ideelt[glow=red,2,300]=GRATIS[/glow]!!! Vissa av dessa kör dessutom med den billigare varianten av böcker.
Publicerat Oktober 9, 200619 yr har både den gammla och den nya veriasionen böcker från jägare förbundet och där är mycket bra i böckerna det som känns som överkurs idag är kanske det som är riktigt intressant om några år... när jag gick jaktlinjen i osby så användes jägareskolan böcker en hel del som undervisningsmatrial i diverse kurser för det är ju trotts allt så att det står mycket bra i böckerna... och 6 böcker för ca 1200kr tycker inte jag är dyrt...
Publicerat Oktober 10, 200619 yr Håller med tidigare svar...gå en studiecirkel om du har möjlighet. Visst är det väl så att det är en massa mer läsa än vad som är nödvändigt till provet, men det är väl det som är meningen också. Att bara kunna frågorna till provet är ju inte mycket att komma med faktiskt, tycker jag i alla fall Anna
Publicerat Oktober 10, 200619 yr Du har inte möjlighet att ta det via skolan ....det gjorde jag, samt att jag vet av en drös andra som gjort det med.....vart billigt och bra ....plus att man fick ta det på lektionstid...