Publicerat Augusti 10, 201411 yr Hej Har en kombi jag skulle vilja öva lite med, tyvärr så kan jag inte skjuta stålhagel i den så jag söker någon i NÖ Skåne med omnejd som har tillgång till egen mark eller liknande och vill ha sällskap och panga lerduvor då vi inte får använda blyammo i lokala skytteklubben. Håller med kastare, duvor och kaffekrans Mvh Palle
Publicerat Augusti 11, 201411 yr Varför kan du inte skjuta stål? Inga problem att skjuta lerduveskott i vapen utan lilja..
Publicerat Augusti 11, 201411 yr Författare Jaså? Andra säger det är förenat med livsfara då det är full trångborrning i pipan. Funkar 24g us7 kaliber 20 i en kombi med full trång då? Vill inte ha skitet i ansiktet helst
Publicerat Augusti 11, 201411 yr Normal ståltrap.. livsfara? Nej.. Du ska kanske inte dra iväg 2000 puppor, bössan lär hålla men choken tar stryk anar jag. Sen blir det lite svårskjutet kanske, fullchoken påverkar stålhaglen mer än bly dvs sannolikt jättejätte tät kärve
Publicerat Augusti 11, 201411 yr +1 på Hipshot Finns en del trådar som omhandlar stålhagel i hagelvapen, där kan man hitta dom tekniska aspekterna av detta. I Danmark är bly förbjudet, liljan är ett non-issue där...