Publicerat Augusti 11, 201411 yr Om vi leker med tanken att jag är ute på skogspromenad med 222:an finns det då någon fabriksladdad ammunition som gör att jag kan skjuta både räv/hare och fågel? Med resultatet att rävar/harar dör och fåglarna förblir i ett stycke...
Publicerat Augusti 11, 201411 yr Du får använda helmantel men en räv är ett av de jävligaste som finns att få på plats och jag rekommenderar absolut inte användandet av fmj till dem. Försök att hitta en helmantelkula som samskjuter på 100m med en Hornady V-max eller liknande. Ladda med V-max och byt till helmantel om det blir aktuellt.
Publicerat Augusti 11, 201411 yr Hare skjuter du med V-max bara hålla mitt i huvudet så slipper du kapa bort det men köttet är intakt.
Publicerat Augusti 11, 201411 yr Författare Hare skjuter du med V-max bara hålla mitt i huvudet så slipper du kapa bort det men köttet är intakt.Låter funktionellt. Inte så snyggt med granris på stugknuten bara
Publicerat Augusti 11, 201411 yr Detta är en populär post. Låter funktionellt. Inte så snyggt med granris på stugknuten bara Du har väl hört att förr så var det kutym att ta bort ansiktet på haren och vika in öronen. Det fanns en vidskepelse att om en havande kvinna såg ett haransikte så blev barnet harmynt så därför skar man bort det. Behövs inte med en v-max det sköter sig liksom av sig själv.