Publicerat Augusti 13, 201411 yr Många har säkert sett det redan... Men alla ni som skjuter .308 och Norma Jaktmatch (och det är väl en del) kolla era ammoaskar! Norma gick ut med en varning idag och återkallar viss ammunition. www.norma.cc
Publicerat Augusti 14, 201411 yr Har en ask med lot-nr S14L21 och S14L20 är det sista av de återkallade i den serien. Läste nånstans att det gäller ammunition tillverkad efter februari i år, men min ask är väl då såpass ny att man korrigerat problemen. Köptes på XXL sista maj. Jag tänker hursomhelst väga varje patron. Från Tapatalk
Publicerat Augusti 14, 201411 yr Har en ask som jag skjutit upp. Vad var felet? S. Antgligen att ifall de skulle hända igen så kanska nån blir av med halva ansiktet o de skulle ju inte varit världsbäst
Publicerat Augusti 14, 201411 yr Har en ask som jag skjutit upp. Vad var felet? S. Enl. Norma; Det aktuella produktfelet kan leda till att kulan fastnar i loppet