Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

SÄKERHETSMEDDELANDE ANGÅENDE 308 WIN JAKTMATCH, art.nr 20176220

Featured Replies

Publicerat

SÄKERHETSMEDDELANDE ANGÅENDE 308 WIN JAKTMATCH, art.nr 20176220

ÅTERKALLELSE AV FÖLJANDE LOT-NUMMER (lot-numret återfinnes både på ytterkartongens etikett samt insidan av locket till konsumentförpackningen):

S14L17, S14L18, S14L19, S14L20, L14L21, L14L24, L14L25, L14L26, L14L27, R14M06, R14M07, R14M10, R14M13, R14M21, R14M24, R14M25

Dessa patroner har levererats till butik från och med februari 2014 och informationen gäller alltså inte patroner inköpta före dess.

Norma Precision AB har nyligen upptäckt att ett fåtal av Norma Precision AB:s Jaktmatch-patroner i kaliber .308 Win kan vara behäftade med fel. Det aktuella produktfelet kan leda till att kulan fastnar i loppet, vilket i sin tur kan medföra risk för vapensprängning och personskada vid nästa skott.

Hur kan riskerna minimeras?

Produkterna med ovanstående lot-nummer skall omedelbart sluta användas och returneras till någon av våra återförsäljare. Skyttar uppmanas att som regel alltid kontrollera att pipan är fri från främmande föremål eller avlagringar, innan skott avfyras.

Så går återkallelseförfarandet till

Kund som har ovan nämnda produkter skall returnera alla dessa till inköpsstället eller närmaste butik som säljer ammunition. Norma Precision AB kommer att snarast ersätta kunden med motsvarande ny produkt.

Om du har frågor, vänligen kontakta oss på support@norma.cc.

Vi ber om ursäkt för besväret och tackar dig för att du medverkar till att göra denna återkallelse framgångsrik.

Denna återkallelse omfattar INTE andra patroner/produkter från Norma Precision AB än de som finns beskrivna i detta säkerhetsmeddelande.

Norma Precision AB

Kundsupport

Publicerat

Jaha och vad gör jag för fel när jag inte hittar lotnr.

(lot-numret återfinnes både på ytterkartongens etikett samt insidan av locket till konsumentförpackningen):

Har en ask om 50 smällar men kan då inte hitta något på insidan av locket eller annan del av asken heller för den delen

Publicerat

Jaha och vad gör jag för fel när jag inte hittar lotnr.

(lot-numret återfinnes både på ytterkartongens etikett samt insidan av locket till konsumentförpackningen):

Har en ask om 50 smällar men kan då inte hitta något på insidan av locket eller annan del av asken heller för den delen

tehy4e8u.jpg

Typ där borde det finnas

Publicerat

jaha, har väl köpt kinakopior då för min ask är ostämplad :sad:

post-10445-0-61804400-1408035301_thumb.j

Publicerat
  • Författare

Då lämnar man tillbaka asken då man inte kan avgöra om den är säker batch.

Det är inte ditt fel att norma inte märk asken med ett lot nr