Publicerat Augusti 14, 201412 yr Min ytterst kära Gerber överlevde inte mina försök att mecka med Wallemans bilbatteri i helgen Kommit att bli helt beroende av den, helt formidabel när man ska avliva skammad fågel och oundgänglig i största allmänhet! Lite nu och då hittar man nya men jag har ännu inte hittat ngn kraftig nog för att nypa ihjäl en korp eller trut förutom den jag nu har/hade.. Någon som har idéer om vart man ska söka?? Ska kolla Biltema men anar att de är för klena.. Det är förövrigt ett hett tips, man klämmer helt enkelt till halsen på fåglarna. Lätt, snabbt och smidigt och otroligt mycket mindre otrevligt än att snurra eller banka i huvudet! Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Augusti 14, 201412 yr Författare Ännu inte sett ngn Letherman modell som är stor nog i tången alltså går de bort. Hittade nu samma storlek som den jag hade, Gerber så den har jag köpt nu. Måste fan ha den, vart säkert dubbelt så dyrt som när jag köpte den som nu gått sönder men det får gå. Hittade den jag hade på Granngården, de hade utförsäljning, tror jag gav halva priset för den..
Publicerat Augusti 14, 201412 yr Tror jag har några sådana, eller om det är sådana med lite plattare tång utan spets som jag tycker är kraftigare som tång, håller med helt underbar tång som brukar tåla det mesta, gissar att det var ingen normal användning som knäckte tången, då jag tror jag provat att använda den till det mesta. Just enhandsgreppet att få den i bruk gillar jag bättre än många andra, den äldsta jag köpte är över 20år gammal.
Publicerat Augusti 14, 201412 yr Författare Det var en mutter nr 14 tror jag, som höll fast Wallemannens batteri i bilen Tog visst i lite för mycket, stressigt som f-n var det.. Jaja.. nu är den beställd iaf! Hade lite lekstuga idag, shoppade loss på Itab med
Publicerat Augusti 14, 201412 yr Jag gillar Gerber, hade första på högstadiet, en lite dyrare med utbytbara skär kom till mig under VP och en tredje följde till Afrika och blev kvar där. Leatherman har dock ett väldigt trevligt sortiment men jag har inte kommit mig för att köpa någon ännu när jag hela tiden fått dem till skänks.
Publicerat Augusti 14, 201412 yr Lätt fånget, lätt förgånget, den som stannade i Afrika gjorde det mot min vilja, någon av mina anställda stal den när jag bjöd på skjuts. Jag hade mycket väl kunnat ge bort den när jag åkte hem till någon jag ville skulle ha den men så blev det inte.
Publicerat Augusti 15, 201412 yr Har en enkel Gerber på jobbet och en enkel Letherman privat, skulle alla dagar i veckan välja en Letherman då Gerbern känns så klumpig och skramlig jämförelsevis. Tyvärr får man inte välja på jobbet, jo mellan två olika Gerber..
Publicerat Augusti 15, 201412 yr Okej, inget jag märkt på de tre jag haft. Victorinox hade sitt swisstool som var riktigt fint, men jag tror dom slutat med det. Det var dock lite tyngre än de flesta andra märken.