Publicerat Augusti 15, 201412 yr Känns lite dumt att starta en helt ny tråd för denna fråga men jag har sökt och inte funnit någonting. Det är nu så att min svärfar har en hagelbock han inte använder och han har erbjudit sig att låna ut denna till mig. Han vill inte sälja den och det geografiska avståndet är just nu stort så jag funderar på om det finns något sätt jag kan ha den i mitt vapenskåp och använda den. Lånelicens gäller vell bara utlåning i 2 veckors perioder men jag vill ju ha vapnet tillgängligt i mitt vapenskåp hela tiden. Hur kan jag lösa detta ? [emoji39] För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
Publicerat Augusti 15, 201412 yr Ett enkelt svar: det går inte...... Repetetiva lånelicenser ser inte Farbror blå med blida ögon på. Så då går det inte..... /T
Publicerat Augusti 15, 201412 yr Författare Det var som jag trodde då. Det enda sättet är då att söka licens på det och skriva något slags dokument vid sidan av att han behåller.....värdet...eller något För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
Publicerat Augusti 16, 201412 yr Han kan väl informera handläggaren om att han nu förvarar den i ett annat vapenskåp. (det är ju tillåtet) Sen kan du kolla här om du hittar en lämplig lösning... http://jagareforbundet.se/jakten/juridik-lagar-regler/Aartiklar/Vilka-regler-galler-vid-utlaning-av-vapen/
Publicerat Augusti 16, 201412 yr What? Nu har jag missat något. Såvitt jag vet är det nämnligen inte bara att meddela att man tänker förvara den på annan ort.
Publicerat Augusti 16, 201412 yr Varför skulle tusse batong ens behöva veta att man förberett flera lånelicenser? Man behöver ju inte visa upp fler än den som gäller för tillfället...
Publicerat Augusti 16, 201412 yr Varför skulle tusse batong ens behöva veta att man förberett flera lånelicenser? Man behöver ju inte visa upp fler än den som gäller för tillfället... Nej, men om du kontrolleras den 5:e och vapnets ägare den 20:e. Vad tror du händer då? T
Publicerat Augusti 16, 201412 yr Det var som jag trodde då. Det enda sättet är då att söka licens på det och skriva något slags dokument vid sidan av att han behåller.....värdet...eller något För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras. Licensen säger inte ett jota om ägandet, bara om vem har ansvaret för bössan. T
Publicerat Augusti 16, 201412 yr Fredrik! Om man inte bryr sig om lagen finns många lösningar. Ingen av dem Rekomenderas. Och jag tycker inte det är så smart av dig att rekomendera det du gjorde. Även om det kanske inte var helt på allvar.