Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilket lee press kit ska jag välja?

Featured Replies

Publicerat

Hej på er,

Ny som bara den på detta med handladdning, men tänkte med raska steg ge mig in i denna djungel och förhoppningsvis i slutändan kunna skapa något som ser ut som en kula. Och Inte något som ser ut som barnens teckningar från förskolan.

Men nu till min fråga vilket kit från lee tycker ni jag kan börja med lee breech lock challenger 50th 90050 eller lee breech lock challenger press kit 90030. Jag måste ju komplettera med verktyg till min kaliber .308 men vad är det annars för skillnad?

Publicerat

Köp breech lock kittet.. Samma prylar i båda fast du får med tändhattsisättningsverktyget i det.

Publicerat

inget ut av det . köp reding el rsbs .

Publicerat

inget ut av det . köp reding el rsbs .

Varför? Utveckla gärna.

Publicerat

Varför? Utveckla gärna.

För att Lees aluminium pressar är skräp. Likaså vågen som följer med kitten. Fördelen är ju dock att det är billigt. Grejerna funkar ju också om du har lite tålamod. :)

Jag funderade också på Lee. Köpte istället ett Rcbs kit, det ångrar jag inte en sekund.

Publicerat

Jag har inte räknat i laddpärmen men många bulor har gått i pressen, från 6.5 till 9.5. Vågen är helt OK. Krutdispensern är jag väldigt nöjd med efter lite övning.

Jag vet inte hur mycket dyrare RCBS är men jag vet heller inte vad som skulle motivera en xtra kostnad.

Om jag fick göra om så skulle jag köpa ett Lee kitt och lägga pengar på hylsprepparering eller ev en krutdispenser.

Enda negativa jag upplevt är att doseraren kan diffa lite mer med grovkornigt krut.

Publicerat

Problemet med lees alupressar är att de flexar ibland. Problemet med vågen är att det känns som den aldrig vill stanna...

Men visst. Grejerna fungerar ju iallafall. Många är ju nöjda med dem också.

Publicerat
  • Författare

Godkväll på er,

Det blir nog en Lee press för min del nu i början, även fast det är som det med många andra saker att man får vad man betalar för. Jag vill komma in i själva handladdnings proceduren och se hur det går för mig. Blir man biten kommer det säkert inhandlas andra doningar:). Tack för tipset om kittet Pinus kommer inhandlas snarast med div annat som jag dreglat över;).

Publicerat
  • Författare

Överst på önskelistan står också en digital våg, lite ha begär över en sådan för tillfället:)

Publicerat

Problemet med lees alupressar är att de flexar ibland. Problemet med vågen är att det känns som den aldrig vill stanna...

Men visst. Grejerna fungerar ju iallafall. Många är ju nöjda med dem också.

Då kanske min är ett bättre exemplar, är nog två år nu och den håller än. :)

Vågen är lite dryg så, men tycker den är helt ok. Risken är kanske att man köper något annat om man får testa något annat.

Publicerat

Överst på önskelistan står också en digital våg, lite ha begär över en sådan för tillfället:)

Skulle hellre lägga pengar på en bra hylstrimmer!

Publicerat

Skulle hellre lägga pengar på en bra hylstrimmer!

+1.
Publicerat

http://vildsvin.se/visa_produkt.asp?t=LEE+Quick+Trim+verktyg&id=3202〈=sv. Denna är inte så dum.. Medföljer en vev i det kompletta kittet som denna passar till.. Sen köper denna också http://vildsvin.se/visa_produkt.asp?t=Bygg+om+Din+Lee+value+Trim&id=3638〈=sv.

Glöm inte hylshållare om du köper verktyg av annat fabrikat än lee [emoji4]