Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny jaktryggsäck för två meter lång och 0,1 ton passkytt.

Featured Replies

Publicerat

Budget: ca 2000:-

Har kollat på woodlines modeller, REGI samt STOLSRYGGSÄCK.

En helt annat spår är att köpa en rygga från typ 5.11 och köpa en lös walkstool som man surrar fast.

Vad säger den samlade panelen? Några andra idéer?

Publicerat

En såndär stol av campingstuk som finns med ryggstöd och mugghållare finns i lättviktsvarianter. En sådan kommer jag inhandla! Bara att snäppa fast med två remmar på ryggsäcken.

Publicerat

En såndär stol av campingstuk som finns med ryggstöd och mugghållare finns i lättviktsvarianter. En sådan kommer jag inhandla! Bara att snäppa fast med två remmar på ryggsäcken.

Inget för 0,1-tonnare... ;-)

Mvh/Må 0,115 ton

Publicerat

Jag ska gå in i Uppsalas vapenaffär om jag får vägen förbi och kolla upp namnet på stolsryggan som sannolikt klarar din kravspec. Är ju själv en fullväxt människa så man spanar ju alltid efter dugliga saker designade för annat än klent byggda myggviktare!  :happy:  Det allra viktigaste är ju att höjden räcker till, knävinkel under 90 grader är ju inte så skönt mer än några minuter och det främjar knappast förmågan att sitta still.

Publicerat

Prova en Hillman chairpack !

De har kanske en lite snålt tilltagen sittplats för en tilltagen ändalykt men med dina 2 m så kan den bli bra i och med att den är högre än många på marknaden.

Själv är jag bara skinn och hår med mina 80kg men den känns ändå både tyst och stabil.

Publicerat

Fjällräven stubben?

http://www.fjallraven.se/stubben

Strax under 2000 via prisjakt. Sidofickor kan köpas till.

Publicerat
  • Författare

Tackar för alla fina tips, ska provsitta stubben, och woodlines stolsryggsäck. Väntar även om Qvarnhill hittar nått intressant i Uppsala.

Publicerat

Regi använder jag på älgjakten när man ska sitta länge och bekvämt samt ha hyggligt med mat, ombyte och ammo med sig. Lite missnöjd med termosfickan men stolen är riktigt skön. När det blir lite trängre,typ i duvgömslet så blir det en chairpack. Alltså måste du köpa bägge. Där sprack den budgeten :)).

Publicerat
  • Författare

Sen när har en budget gällande jaktprylsinköp nånsin hållt... [emoji41][emoji106]

Publicerat

Jag kör walkstool eller campingstol med högt ryggstöd. Klart vettigaste för mig som är 197 och lämpligt tung. Bästa passkytten är den som sitter still och för det krävs en bra sittplats.

Att jag valt så här beror på att jag vill ha en bra ryggsäck som går att bära längre sträckor utan att man får men av det.

Publicerat

Tror också att Hillmanryggan är bra. Har inte fälttestat än men väl torrkört hemma. Man sitter högt om man som jag är av normallängd. Står att den tål 129kg.

Känns bra att bära och har rejält långa remmar, så långa att jag ska kapa mina för att inte ha så mkt sm sladdrar. Bor du i stockholms närhet så kan du få provköra min.

Publicerat

Är 192cm, 94kg (110 med alla jäkla prylar och vapen). Hillman Chairpack är vad du ska ha. Man sitter ganska högt.

• 4 weeks later...