Publicerat Augusti 22, 201412 yr Tjena, Retar mig på att 320 släcker ner belysningen på skärmen för att spara energi när batteriet är halvslut. Kan man ändra det på nått vis så skärmen lyser till bat. är helt slut ? Ser ju lite illa på kort håll och behöver lyset på i pejlen hela tiden.. Jävligt oekonomiskt att byta halvgångna batterier...
Publicerat Augusti 22, 201412 yr Bara att trycka på en knapp så tänds skärmen en stund igen..... Typ skifta mellan kartan och "kompassen". (Fast det kanske kräver att man stängt av sparläget....)
Publicerat Augusti 22, 201412 yr Författare Jag har batterispar avstängt... Men den släcker ändå ner när halva batteritiden gått...
Publicerat Augusti 22, 201412 yr meny-inställningar-skärm-tidsgräns för belysning, kolla där. hittar du inget där och den stänger ner sig fast batterispar är av så får den skickas på service
Publicerat Augusti 22, 201412 yr Författare Som sagt.. batterispar är AV. Men släcker ändå ner bakrundsbelysningen vid halva batteritiden. Kör självklart med pannlampa nattetid men behöver bakrundsbelysning dagtid oxå gammel som man är...
Publicerat Augusti 22, 201412 yr Trycker man snabbt på on/off knappen så kan man ju reglera ljuset. Kolla om någon mer inställning finns där.
Publicerat Augusti 22, 201412 yr Författare Jupp det vet jag. Hittar dock inget som går att ställa in där. Kanske man kunde ställa "tidsgräns för belysning" på inställning "Är på" Då ska det väl lysa jämt antar jag och inte släckas ner efter 15s-2min beroende på vad man väljer. Men nog fan känns det inte som man skulle få mer batteritid så sett...
Publicerat Augusti 22, 201412 yr Nej tidsgräns ska vara "är av" alltså att ingen gräns finns. Inte att lyset är på
Publicerat Augusti 23, 201412 yr Författare Nej tidsgräns ska vara "är av" alltså att ingen gräns finns. Inte att lyset är på Lyser inte bakrundsbelysningen konstant då ?
Publicerat Augusti 23, 201412 yr Står den på Är av så ska den lysa konstant. Då menar den ju att gränsen är av och ingen gräns finns. Således bör den lysa konstant. Du får prova