Publicerat Augusti 24, 201412 yr Tjenare, jag ska köpa nytt kikarsikte nästa vecka är det tänkt, och är ganska inne på en S&B zenith, men läst att det är "Medförstorande riktmedel i första planet". Vad innebär det? Och vad är för samt nackdelar med det? Tack på förhand.
Publicerat Augusti 24, 201412 yr Tjenare, jag ska köpa nytt kikarsikte nästa vecka är det tänkt, och är ganska inne på en S&B zenith, men läst att det är "Medförstorande riktmedel i första planet". Vad innebär det? Och vad är för samt nackdelar med det? Tack på förhand. Du vet ju det där
Publicerat Augusti 25, 201412 yr Zoomar du in så blir riktmedlet större. Har den på min 222 och skulle faktisk vilja ha utan. Har jag full zoom (12) på en räv så tycker jag att punkten blir alldeles för står.
Publicerat Augusti 25, 201412 yr Författare Vet givetvis vad själva medförstorande innebär, men " i första planet " förstår jag inte?
Publicerat Augusti 25, 201412 yr Vet givetvis vad själva medförstorande innebär, men " i första planet " förstår jag inte? har en sån och bryr mig faktiskt inte om det är i första eller femtitredje planet. större förstoring= större stolpar i kikaren
Publicerat Augusti 25, 201412 yr Vet givetvis vad själva medförstorande innebär, men " i första planet " förstår jag inte? Ska jag vara någorlunda ärlig så gör nog inte ens tillverkaren det ? (skoj)..men ett tips är hör av dig till någon av återförsäljarna som finns. Be om att få prata med någon som kan förklara det där. Det är ju ändå rätt "dyra" saker då bör man kunna förklara vad det innebär för en kund.
Publicerat Augusti 25, 201412 yr Vad har du för nytta av att veta exakt vad det betyder rent tekniskt? Det räcker väl att veta att det betyder medförstorande riktmedel? Jag tycker det är en klar fördel att riktmedlet är lite grövre för ett snabbare skott på nära håll och lite finare för ett precisionsskott på längre håll så jag skulle inte köpa ett sikte med medförstornade riktmedel.
Publicerat Augusti 26, 201412 yr Vad har du för nytta av att veta exakt vad det betyder rent tekniskt? Det räcker väl att veta att det betyder medförstorande riktmedel? Jag tycker det är en klar fördel att riktmedlet är lite grövre för ett snabbare skott på nära håll och lite finare för ett precisionsskott på längre håll så jag skulle inte köpa ett sikte med medförstornade riktmedel. Men shit så smart du är ..tack för hjälpen.
Publicerat Augusti 26, 201412 yr men " i första planet " förstår jag inte? Det handlar om hur riktmedel och förstoringsväxel är placerade i förhållande till varandra. Riktmedlet i "första planet" / medförstorande är en stark konstruktion.