Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Svinen rycker närmare....

Featured Replies

Publicerat

Hitills har jag gjort "Runars" på räv, grävling och rådjur, änder och duvor. D.v.s skjutit dom från tomten.

Igår valde jag bort fullmånen för fotboll och funderade faktsikt varför hundarna var så oroliga och gnälliga i går kväll. Gladde mig mig förvisso åt fotbollsgrabbarnas framgångar samtidigt som kamaraternas SMS kom allt tätare om fram resp. motgångar på svinpassen. Förmodligen hade min egen trapp varit det bästa passet igår. Det blev jag varse när jag tränade lite långhållsskytte nu på EM som uppladdning för morgondagen.

Halva hagen var uppbökad och koblajorna visade tydligt vilka som varit framme. Kvigorna skall nu in och ersättas av en rulltunna  ;D Mitt bostadshus i bakgrunden.

post-1031-1160313650_thumb.jpg

Publicerat

Riktiga bönder har väl både kossor o grisar på sina gårdar :D

Publicerat
  • Författare

Grannen kör morgontidningen och han höll på att klippa dom när han kom hem 05.15 i morse. 5 stycken fjolingar uppenbarligen.

• 5 years later...
Publicerat
  • Författare

Precis 5 år sedan jag skapade den här tråden, då var närkontakten med gris lite mer ovanlig än idag.

Kom hem på EM efter ha jagat just gris på bortaplan och beslöt mig för att klippa gräset (förhoppningsvis för sista gången i år).

Visade sig att jag hade haft svin på tomten i natt, hela tomten är annars inringad med nät. Trodde först på grävling med dom har inte klövar ^_^

Ja jag bor i det röda huset, den store svinajägaren :P

post-1031-0-50334100-1318092417_thumb.jp

Publicerat

Förslår att du beväpnar dig med en där antigris-trucken på bilden och jagar bort dem, borde göra susen:-) dom är nog här om några år också....