Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktställ, hjälp!

Featured Replies

Publicerat

Hej, är helt nyexaminerad för några veckor sen och ska vara med på en del jakt i höst.

Behöver då givetvis ett jaktställ. Har kikat runt lite och kan inte bestämma mig för vilket man ska köra på. 

Kommer förmodligen endast sitta på pass. Det jag undrar över är om man ska ha ett ställ som är grönt (bara) eller ett som är blandat med blaze och camo? Vet att dem gröna har varit standard länge och det här med blaze är hyffsat nytt. Har kikat lite på Pinewoods Bear ställ, det är runt där min budget ligger, finns det flera andra prisvärda i ungefär samma prisklass?

Kommer åka ner till bosjökloster mässan i år och kanske finns där ställ för en hyffsad peng.

Kom gärna med förslag och länkar på ställ!  :smile:

Mvh Ekon

Publicerat

Bor du i Lycksele så finns det ju ett ställe som har 40% rabatt på härkila!!

Publicerat

Tycker Pinewood gör bra ställ och tröjor. Till ett helt ok pris.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Tackar för snabba svar  :thumbsup:

Bor utanför Växjö i småland så det blir en bit att åka, haha.

Såg att engelsons hade ett fint ställ för 1400 kr, ser ju bra ut men vet inte hur dan kvaliteten är.

Kanske inte är så jättebra med tanke på priset. 

Publicerat

Bor du i Lycksele så finns det ju ett ställe som har 40% rabatt på härkila!!

Vilka?

Publicerat

Var bara på genomresa men Ohlsons klädbutik tror jag det hette. Hade mest bara prohunter ställ men fanns lite annat också :)

Publicerat

Tackar för snabba svar  :thumbsup:

Bor utanför Växjö i småland så det blir en bit att åka, haha.

Såg att engelsons hade ett fint ställ för 1400 kr, ser ju bra ut men vet inte hur dan kvaliteten är.

Kanske inte är så jättebra med tanke på priset. 

Engelssons är bra i början då jaktdagarna inte är allt för många eller långa. Men med tiden så slits kläderna och tråden får åka fram och fickor får lappas. Sömmar sys om.och lappas om.

Bra service och snabb leverans. Annars finns Härkila, Pinewood mfl. som säkert hjälper en ny jägarinna.

Publicerat

Jag skulle absolut satsa på det från engelssons om du tycker att det verkar bra. Jag har byxor därifrån som jag är supernöjd med. Förutom dom så har jag bara härkila kläder och jag tycker nog inte att kvaliteten motiverar det höga priset. Kvaliteten är liksom hos som andra märkena skiftande.

Publicerat

Ska du till Bosjökloster, så åk gärna på söndagen. Då vill alla bli av med sina saker och det brukar vara lätt att pruta.

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Var nere o kollade på bosjökloster men blev inget köp. Var istället in till jaktia och köpte ett Pinewood Red Deer jacka + byxor.

Verkar helt OK, tysta o smidiga att gå i. Hoppas dem håller flera säsonger  :smile: