Publicerat Augusti 26, 201411 yr Jag har nu tingat en jämte och det börjar ju då bli hög tid att handla prylar till honom. Vad är lämplig storlek på hundbur till en jämte?
Publicerat Augusti 26, 201411 yr Jag har nu tingat en jämte och det börjar ju då bli hög tid att handla prylar till honom. Vad är lämplig storlek på hundbur till en jämte? Jag förmodar att det är en hundbur till bilen du menar och det är ju så att ju trängre det är, dess säkrare biltransport för hunden.
Publicerat Augusti 26, 201411 yr Författare Jag förmodar att det är en hundbur till bilen du menar och det är ju så att ju trängre det är, dess säkrare biltransport för hunden. Ja det är till bil. Samtidigt vill jag ha utrymme nog så att han kan sova i den. Det är ju bra att ha möjligheten att lyfta ur buren och ha inne när man sover hos andra.
Publicerat Augusti 26, 201411 yr Ja det är till bil. Samtidigt vill jag ha utrymme nog så att han kan sova i den. Det är ju bra att ha möjligheten att lyfta ur buren och ha inne när man sover hos andra. Det finns ju inga rekommendationer om detta, mest för att det inte är tillåtet att burförvara hundar mer än ytterst tillfälligt och absolut inte en hel natt, varken borta eller hemma. Ha en säker bilbur för bilen och en hopvikbar valphage för att begränsa rörelsefriheten vid "bortasovning", är det en hage utan tak så att hunden har möjlighet att rymma ur förvaringen så är det OK.
Publicerat Augusti 26, 201411 yr Jordbruksverkets bestämmelser angående transport av hund i bil Minsta mått Om du använder en hundbur eller liknande för transporten i personbilen ska varje hund ha minst följande utrymme: Längd = hundens längd från nosspets till sittbensknöl när hunden står i normal ställning, gånger 1,10. Bredd = hundens bröstbredd gånger 2,5. Hunden ska kunna ligga ner och vända sig obehindrat. Höjd = hundens höjd över hjässan när hunden står i normal ställning.
Publicerat Augusti 26, 201411 yr Författare Jordbruksverkets bestämmelser angående transport av hund i bil Minsta mått Om du använder en hundbur eller liknande för transporten i personbilen ska varje hund ha minst följande utrymme: Längd = hundens längd från nosspets till sittbensknöl när hunden står i normal ställning, gånger 1,10. Bredd = hundens bröstbredd gånger 2,5. Hunden ska kunna ligga ner och vända sig obehindrat. Höjd = hundens höjd över hjässan när hunden står i normal ställning. Tack för bra information!