Publicerat Augusti 26, 201412 yr Hej! Jag har Agria på mina 3 hundar men igår när jag fick fakturan på 7849kr så vart jag lite bitter på dom... Ringde därför Folksam idag o med deras största försäkring hamnade jag på 4307kr för 2 hundar. Taxen är för gammal för att försäkra i annat bolag o på honom ämnar jag ändå ta bort försäkringen oavsett. Så om jag räknar bort honom från Agria så hamnar vi på 6277kr för 2 hundar. Det blir alltså 1970kr dyrare än Folksam. Folksam har då 75000kr i veterinärvård medans Agria har 50000kr. I övrigt verkar dom vara ganska lika. Båda har användbarhetsförsäkring i det priset. Tror Folksam var självriskfri vid vildsvinsskador medans Agria kräver Protector väst för det. (Vilket jag inte är intresserad av att ha på hundarna) Så egentligen är det väll inte så mycket att fundera på. Men jag vill höra med andra på detta forum vad ni har och hur ni upplever era försäkringsbolag? O då framförallt vad ni har för erfarenheter av Folksam? Tack på förhand. Mvh:Per
Publicerat Augusti 26, 201412 yr Som jag fattar är agrias ståndpunkt att vetrinärvården aldrig sjunker hos dom. Alltså maxtaket och det gör det hos alla andra bolag, tyckte också det vart dyrt men efter övervägande stannade jag. mvh
Publicerat Augusti 26, 201412 yr Har använt mig av Folksam under många år nu, halkade egentligen in där när de köpte upp djurförsäkringsbolaget Commercial Union. Har ett mycket bra ombud som alltid gjort sitt bästa, både nu när jag är mer som en "vanlig" kund och tidigare då jag hade fler hundar och betalade sådär en 30.000 i premier årligen. Har i dagsläget inget negativt att säga om deras djurförsäkring alltså. Tänk på att göra slag i saken före huvudförfallodagen annars är du ju lurad ett år till!
Publicerat Augusti 26, 201412 yr Har 1 hund som lever tack vare Folksam. Skadade sig som valp.Tog hela beloppet 50000:- då och hon jagar gris idag med storglädje. Inga problem med vildsvins skador. Uppfödaren har inte haft någe problem med dem häller 12 hundar. S.
Publicerat Augusti 26, 201412 yr Jag har haft Folksam i flera år nu o det har aldrig varit några problem. Inte ens när hunden blev inlagd i Aug. förra året när hon hade fått struma. Se bara till så att du har dubbel veterinärråd så är du väl rustad.
Publicerat Augusti 26, 201412 yr Jag har också Folksam men funderar på att byta, orsaken är att Folksam sänker ersättning vid veterinärkostnad rätt ordentligt. Klippt idag från deras vilkor på försäkring stor: "Från och med det försäkringsår som börjar det kalenderår då hunden uppnår åtta års ålder sänks högsta belopp med 7 500 kronor per år. Beloppet sänks dock inte under 22 500 kronor.". Sveland har en sänkning på sin stora försäkring till halva försäkringsbeloppet när hunden fyller tio och kostar lite mer men det kan det vara värt. Deras försäkring täcker lite mer också än vad Folksam gör. Någon som har erfarenhet av Sveland? Johan
Publicerat Augusti 26, 201412 yr Jag har använt Agria till mina 2 blandraser i alla år men när jag köpte tax i sommras så tipsade uppfödaren om Folksam så jag ringde och kollade med dem, jag fick uppfattningen att det bara var fördelar gentemot Agria numera. Sedan att det blev betydligt billigare gör ju inte saken sämre!
Publicerat Augusti 26, 201412 yr Jag har använt Agria till mina 2 blandraser i alla år men när jag köpte tax i sommras så tipsade uppfödaren om Folksam så jag ringde och kollade med dem, jag fick uppfattningen att det bara var fördelar gentemot Agria numera. Sedan att det blev betydligt billigare gör ju inte saken sämre! vad var det för fördelar? för som jag förstår så är det tyvärr bara nackdelar jämt emot agria utom att dom är billigare. Ett exempel är som jole säger att högsta kostnaden dom ersätter börjar sjunka vid 8 års ålder på hunden.
Publicerat Augusti 26, 201412 yr Nej inte som jag uppfattade det. Nu kommer jag inte ihåg i detalj vad som var skillnaden men har för mig att det enda som var sämre var ersättnig vid död. Men har man inte råd att köpa en ny hund kanske man inte ska ha hund?
Publicerat Augusti 26, 201412 yr Nej där hade jag fel. Agria sänker också livförsäkringen efter 7 års ålder med 20% per år. Kan väl tillägga att min totala försäkring blev billigare med en renrasig tax plus två bastarder på Folksam än bara 2 bastarder på Agria! Ombudet var väldigt förtroendeingivande och kunnig vilket jag inte alltid kan säga gällt hos Agria!
Publicerat Augusti 26, 201412 yr Detta är en populär post. Jag har Folksam och endast goda erfarenheter av dom, två gånger har jag utnyttjat försäkringen då jag fått skador på båda mina hundar av vildsvin, detta har direktreglerats hos veterinär/djursjukhus och efter ett tag så ringde Folksam upp och undrade om allt var bra! [emoji106]
Publicerat Augusti 26, 201412 yr Jag har inte haft någon hund försäkrad mer än första året, de sista 20 åren. Skulle jag lagt dom pengarna jag sparat i en låda kunde jag nästan blivit delägare i ett djursjukhus! mvh/Urban
Publicerat Augusti 26, 201412 yr Författare Ska kolla med Sveland också. Men Agria får nog inga mer pengar från mig iaf. Har till 1/10 på mig innan det ska förnyas.
Publicerat Augusti 26, 201412 yr När jag skaffade försäkring till jämten,så satt jag en dag o ringde runt och jämnförde. Stod mellan Folksam och Optimal,valet föll på optimal för mig pga bra bemötande,10k mer i vet vård,365 dgr karens,ingen självrisk vid rovdjursskador(inkl vildsvin)samt lite billigare. /Lars.
Publicerat Augusti 26, 201412 yr Har 1 hund som lever tack vare Folksam. Skadade sig som valp.Tog hela beloppet 50000:- då och hon jagar gris idag med storglädje. Inga problem med vildsvins skador. Uppfödaren har inte haft någe problem med dem häller 12 hundar. S. Har lika story, trots frugan i LF med alla rabatter har jag jyckarna kvar i folksam.
Publicerat Augusti 27, 201412 yr Jag har också gjort resan från Agria till Folksam, främst för att slippa självrisken vid vildsvinskada, vilket känns som det mest sannolika scenariot när man har "grishundar".
Publicerat Augusti 27, 201412 yr Jag har också gjort resan från Agria till Folksam, främst för att slippa självrisken vid vildsvinskada, vilket känns som det mest sannolika scenariot när man har "grishundar".Har gjort samma sak med mina hundar.