Publicerat Augusti 26, 201411 yr har fått hem en finnstövar valp på 8 veckor nu o undrar hur gamla har era stövare varit innan ni har släppt dem på lo?
Publicerat Augusti 27, 201411 yr Författare ett ganska självklart svar. får väl omformulera mig lite hur tuffa är lodjuren mot hundarna?
Publicerat Augusti 27, 201411 yr ett ganska självklart svar. får väl omformulera mig lite hur tuffa är lodjuren mot hundarna? Dom kan vara väldigt "tuffa" vi har fått ett par tjt dödade. Så börja med räv är ju ett klokt förslag och när hunden är mogen släpper du den på lodjur. Min beagle tex ville gärna skälla lodjur redan som 6mån gammal.
Publicerat Augusti 27, 201411 yr Uppfödaren jag hämta foxhounden hos sa 2år. Jag spåra lon med min i vintras vid 10månader och han ville efter. Nu i vinter kommer jag släppa
Publicerat Augusti 28, 201411 yr Författare 2 år var nog att ta i kommer nog köra med min o hon kommer vara 8 månader i mars. jag vet av 2 stövare här i från som det sköts flera katter för när dem var 6 månader
Publicerat Augusti 28, 201411 yr 2 år var nog att ta i kommer nog köra med min o hon kommer vara 8 månader i mars. jag vet av 2 stövare här i från som det sköts flera katter för när dem var 6 månader Jag bandade redan i 9 månaders ålder, gick upp flera katter.. Sedan sköts första redan i 11 månaders ålder. Han hade nog ståndskall och men de flesta katter höldes nog bara i drev. Tror det e nog fördelar med att börja som ung så länge allt går bra. Sen finns ju risken att hunden åker på stryk, då ede väl från fall till fall vad som blir av hunden efter det. Vill man vara säker så väntar man. Men jag körde på direkt hunden bara ville. Och är jättenöjd hittills..
Publicerat Augusti 28, 201411 yr Jag skulle släppa direkt hunden ville efter! Lodjuret vill ju inte skada hunden utan det är ju bara en utväg för att komma undan/freda sej. En terrier skulle jag nog däremot överväga att inte släppa alls på lo
Publicerat Augusti 29, 201411 yr Författare känns som att oddsen att få ett ståndskall med 100 cm + snö är liten.
Publicerat Augusti 31, 201411 yr Jag är mer rädd för att släppa en hund på älg för tidigt! Jaså, du släpper dina hundar på älg du... ;-)
Publicerat Augusti 31, 201411 yr 2 år var nog att ta i kommer nog köra med min o hon kommer vara 8 månader i mars. jag vet av 2 stövare här i från som det sköts flera katter för när dem var 6 månader Vad var de för hundar,,möter hunden en arg kisse i djup snö gäller det att den kan ta det,annars kan det bli roligare jaga gnagare istället ..ålder är nog svårt utan mognad eller rätt läge...
Publicerat September 2, 201411 yr Författare visst är det så. tror nog ändå att man är för kåt för att kunna hålla sig blir nog att man kör o så får det bära eller brista
Publicerat September 2, 201411 yr visst är det så. tror nog ändå att man är för kåt för att kunna hålla sig blir nog att man kör o så får det bära eller brista Håller med! Så ofta får man inte chansen att släppa på färska spår med möjlighet att få chans till ett avslut!
Publicerat September 2, 201411 yr Jaså, du släpper dina hundar på älg du... ;-) Menar du att stövarn inte får jaga älg?? Hallå, verkar ju ologiskt