Publicerat Oktober 8, 200619 yr Tjenare!inte så erfaren av mårdspårning o fångst men har fått blodad tand och tänker börja plocka några mårdar på marken i vinter och undrar om mården går över 15-20m breda ledningsgator?hur skygg är den egentligen för öppna ytor? hyggen verkar uteslutet. mvh Jordbo!
Publicerat Oktober 8, 200619 yr Tjenare!inte så erfaren av mårdspårning o fångst men har fått blodad tand och tänker börja plocka några mårdar på marken i vinter och undrar om mården går över 15-20m breda ledningsgator?hur skygg är den egentligen för öppna ytor? hyggen verkar uteslutet. mvh Jordbo! Klart mården går över öppna ytor,själv har jag spårat mård en hel dag för att komma tillbaka till ungefär samma plats där jag började,och det var på ett hygge. Var fan så trött att jag spydde ;D Se till att ha lite käk o vatten med dej. Det kan bli många mil....
Publicerat Oktober 9, 200619 yr Författare Hej okej!satte ut 2 fällor idag och brorsan har spårat mård där tidigare så den går då iaf på området..satte en fälla vid en bäckkorsning och en vid ett vindfälle några meter från en bäck så man väntar på resultat..ska krydda på med fler fällor senare då jag får tid.mvH! Jordbo
Publicerat Oktober 9, 200619 yr En fråga angående mården.. Kan mårdar bli tama? ??? Ett par kompisar såg nämligen en mård här hos oss, och jag trodde de hade sett en mink. Men idag såg jag den med egna ögon först på 50 meters håll, och efter en stund kom den så nära som 15 m antingen såg den mig inte, eller så har den något fel, eller så har den blivit tam. För allt räns av mina fåglar som jag lagt ut har försvunnit. ???
Publicerat Oktober 14, 200619 yr Tror säkert att även mårdar kan bli tama....tex rävar, grävlingar går ju att få väldigt tama.