Publicerat Augusti 28, 201411 yr Svågern vill ha en steyr ssg så jag lämnade en hint om intresse för en som fanns till salu på robsoft. Dock undrar vi om dessa går att köpa nya eller om någon kanske råkar ha en i bra skick till salu? Vill jämföra lite hit o dit. Hurvida det är en bra bössa eller inte låter jag vara osagt men svågerns välbefinnande får väl komma först denna gång.
Publicerat Augusti 28, 201411 yr Kan vara värt att provskjuta den innan köp,skulle pipan vara slut så byter man den inte utan vidare.. Pipan är pressad i lådan med flera tons tryck,bara Steyr som fixar. /Mike
Publicerat Augusti 28, 201411 yr Tillverkas så vitt jag vet inte längre, eller njo enligt Styers hemsida så tillverkas dessa fortfarande, inte omöjligt att det finns "nya" exemplar som står i handeln men jag tror inte det, ett annat bra förslag är egun.de och se om det inte går att hitta en nyare variant där, som Mike anger, viktigt att reservera sig för pipans skick och att det inte är ett vapen som pipas om utan merkostnader. /CHristian
Publicerat Augusti 28, 201411 yr Författare Tack! Låter som en totalt onödigt bössa att köpa i mina öron. Men men, de kanske är trevliga att hantera!
Publicerat Augusti 28, 201411 yr Jag har haft en sån här-i princip samma vapen förutom kolven och njae min blev väldigt kortlivad hos mig. Sköt inge bra,knölig kolv,risigt trycke... En kompis hade en SSG 69 som han aldrig fick att skjuta lika bra som min dåvarande Remmy LTR Inte värd pengarna.. /Mike
Publicerat Augusti 28, 201411 yr Går alldeles utmärkt att pipa om en SSG 69a om anlitar en smeden som vet hur man gör. Har själv ägt en med en Douglas pipa. (Sköt kanonfina grupper )