Publicerat Oktober 9, 200619 yr Nu kom första drevet med stövaren, men det var bara en minut men det är ett steg i rätt riktning ;D Såg haren men den fintade bort hunden i ett sandtag. Han är ju 13 månader gammal så det är ju på tiden att det ska släppa. Får se om man hinner ut på kvällen efter jobbet nån dag.
Publicerat Oktober 9, 200619 yr Nu kom första drevet med stövaren, men det var bara en minut men det är ett steg i rätt riktning ;DSåg haren men den fintade bort hunden i ett sandtag. Han är ju 13 månader gammal så det är ju på tiden att det ska släppa. Får se om man hinner ut på kvällen efter jobbet nån dag. Låter ovanligt sent för en stövare :- .Alla mina stövare som jag haft har börjat driva tidigt mellan 3-5 månader gammla...men bättre sent än aldrig. Kul iaf att höra dom första drevskallen...oberoende om dom är en minut eller flera timmar.
Publicerat Oktober 9, 200619 yr Jo få i gång den så vi får knäppa nån räv i vinter när älgjakten tar slut ;D
Publicerat Oktober 10, 200619 yr Kul, jag tror nog också, att snart kommer räven med hunden i bakhasorna.
Publicerat Oktober 10, 200619 yr Författare Var ut igår med hunden hör och häpna första drevet 2min och andra drevet 4min Gissa om man var nöjd igår ;D ;D ;D ;D ;D :o :o
Publicerat Oktober 12, 200619 yr Författare Jo få i gång den så vi får knäppa nån räv i vinter när älgjakten tar slut ;D Ja man får då alltid vänta på dessa älgjägare dom jagar hele hösten och bara ÄLG ;D Tänk om det skulle finnas lika många rovdjursjägare som ÄLGJÄGARE Var ut med Ossy som han heter igår kväll blev ett nytt drev på ca 2 minuter och sen det vanliga tappet Men man får nöta hele hösten så kan det bli nått.
Publicerat Oktober 12, 200619 yr Författare Kul !Ligger han kvar på tappterna ? Igår var han kvar tills vi skulle åka hem. Ska ut till helgen på en holme. Hoppas att det blir lite längre drev då.