Publicerat September 3, 201411 yr Jag tänkte delge jaktkompisarna lite afrikabilder och även bilder och fil som jag vill visa. vad finns för portabla projektorer, som funkar i halvmörker och ibland utan ström?
Publicerat September 3, 201411 yr Jag tänkte delge jaktkompisarna lite afrikabilder och även bilder och fil som jag vill visa. vad finns för portabla projektorer, som funkar i halvmörker och ibland utan ström? Laptop kallas dom
Publicerat September 4, 201411 yr Författare Tack Efter att kollat lite tester så är nog laptop bättre, projektorn kräver helt mörkt rum. Tyvärr är min Mac bara 13tum.
Publicerat September 4, 201411 yr Hej! De flesta projektorer funkar att visa bilder även i icke helt mörka rum, typ neddragna persienner eller bara släckta lampor. Avgörande är vad du projicerar på. Är ni inte fler än tiotalet funkar det utmärkt med en diaduk så bilden blir ca 100x80 cm. Jag använder projektor väldigt ofta i jobbet och har slutat bry mig om lokalens beskaffenhet, det räcker oftast att släcka ljuset. Nu vill man ju ha det lite bättre om man skall se på fotografier, så en duk är att föredra.
Publicerat September 4, 201411 yr Ska jag vara helt ärlig så gör sig projektorer bäst i mörka rum, jag har inhandlat säkert 5-6 projjar av olika märken (InFocus, Panasonic VT, ...) och skall i ärlighetens namn säga jag tycker de är sk*t i lite mer belysta miljöer (läs "inte bäcksvarta") de har alla legat i spannet 20-30 tusen. Slutade med att jag köpte in en 80" Sharp LED och monterade ned projjen i konfrummet, då har man skarp bild (och klara färger) oavsett belyst eller mörkt. Men det var en passus! :-) Som tidigare sagts är nog en laptop/tablet det enda som fungerar om strömmen går. Så länge du har ström kan du ju kombinera med en litet större skärm?
Publicerat September 5, 201411 yr Författare Ska jag vara helt ärlig så gör sig projektorer bäst i mörka rum, jag har inhandlat säkert 5-6 projjar av olika märken (InFocus, Panasonic VT, ...) och skall i ärlighetens namn säga jag tycker de är sk*t i lite mer belysta miljöer (läs "inte bäcksvarta") de har alla legat i spannet 20-30 tusen. Slutade med att jag köpte in en 80" Sharp LED och monterade ned projjen i konfrummet, då har man skarp bild (och klara färger) oavsett belyst eller mörkt. Men det var en passus! :-) Som tidigare sagts är nog en laptop/tablet det enda som fungerar om strömmen går. Så länge du har ström kan du ju kombinera med en litet större skärm? Men idag så får du ju skitbra bild för 20 000, och för 40 000 får du 4k, (jvc r500) men som du skriver så får du aldrig samma bild som i en tv, men tv är tufft att ta med sig om du vill ha en 150 tums bild. nu var jag ute efter nått billigt 2-5000 som ger en bild på ca 60 tum men där har du rätt ,de har för dålig ljusstyrka! Hoppas att 32 tums tv har hdmi då kör jag kabel, 32 tum är större än macens 13 tum! jo och ström finns!
Publicerat September 6, 201411 yr nu var jag ute efter nått billigt 2-5000 som ger en bild på ca 60 tum men där har du rätt ,de har för dålig ljusstyrka! Hoppas att 32 tums tv har hdmi då kör jag kabel, 32 tum är större än macens 13 tum! jo och ström finns! Du får en 32" under 2000:- flong ny idag, självklart med HDMI och oftast med möjlighet att visa bilder direkt från USB-sticka.